• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • m o e

Jag har sprungit 6,2 km idag och låret kändes jättebra. Det finns hopp!!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kulta17
    Waimea skrev 2010-08-08 22:15:32 följande:
    Kulta: Skrutt med axeln, hördu, jag hoppas det ger med sig.
    Massage idag

Bet av min ena tand igår... ja ja det går att jogga i alla fall!
  • Gaby 01

Hur pass seriöst är halvmaran 11/9??? Kan man även som motionär vara med eller bör man vara superseriös? Kan misstänka att ifall jag ställer upp så blir det promenad vissa delar av loppet men vill ju inte trilla in sist i mål flera timmar efter alla andra

• Teso

Har börjat träna inför tjejmilen nästa år.. Löpningen går hyfsat men jag har lite svårt att ta mig i kragen ibland och ta mig ut i spåret. Blev en runda på 6-7 km i torsdag så jag ska väl ta en sväng idag med. Kör tidsintervaller tills jag har jobbat upp konditionen igen. Försöker springa/jogga minst 2 ggr/vecka men som hundägare så blir de promenad varje dag.

Hur gör ni på vintern när ni tränar? Speciellt ni som bor där de finns snö i spåren? Kan ni springa ändå eller kör ni innomhusträning tex på bana??

• m o e

Är jag galen om jag anmäler mig och maken till Göteborgsvarvet utan att fråga honom? Jag har en dröm om att klara av att springa en halvmara och han ska göra klassikern nästa år, så det vore ett bra träningsmål för oss båda. Detta skulle i så fall ske i största hemlighet, för det får bli makens härliga födelsedagspresent i december, hehe! Bara tanken på att anmäla mig gör mig sporrad till tusen att träna bra! Vad tror ni? Hur galen är jag?

isold: I så fall tror jag att jag måste våga mig på att träna med ett proffs. Tror du att du och dina klubbkamrater kan ta sig an mig?

• Gaby 01
    Teso skrev 2010-08-09 14:45:38 följande:
    Har börjat träna inför tjejmilen nästa år.. Löpningen går hyfsat men jag har lite svårt att ta mig i kragen ibland och ta mig ut i spåret. Blev en runda på 6-7 km i torsdag så jag ska väl ta en sväng idag med. Kör tidsintervaller tills jag har jobbat upp konditionen igen. Försöker springa/jogga minst 2 ggr/vecka men som hundägare så blir de promenad varje dag.

Hur gör ni på vintern när ni tränar? Speciellt ni som bor där de finns snö i spåren? Kan ni springa ändå eller kör ni innomhusträning tex på bana??
    För mig blir det nog mycket simning i vinter! Och sedan pilates och massor med magträning för att stabilisera mig och göra mig lite smidigare för det behövs verkligen. Så oerhört steeeeel!
    Kulta17 skrev 2010-08-09 18:34:41 följande:
    blev ingen massage... bilen startade inte - vatten i motorn - jvla regnande!
    Näe nu har du verkligen ingen medgång! Hur går det med allt idag?
    m o e skrev 2010-08-09 21:42:23 följande:
    Är jag galen om jag anmäler mig och maken till Göteborgsvarvet utan att fråga honom? Jag har en dröm om att klara av att springa en halvmara och han ska göra klassikern nästa år, så det vore ett bra träningsmål för oss båda. Detta skulle i så fall ske i största hemlighet, för det får bli makens härliga födelsedagspresent i december, hehe! Bara tanken på att anmäla mig gör mig sporrad till tusen att träna bra! Vad tror ni? Hur galen är jag?

isold: I så fall tror jag att jag måste våga mig på att träna med ett proffs. Tror du att du och dina klubbkamrater kan ta sig an mig?
    Klart du ska anmäla er!!! Låter ju hur skojj som helst och skulle han inte vilja så spring med någon annan istället så kan han få följa med och vara hejjarklack

Själv så är jag anmäld till halvmaran! Det kommer inte gå fort men jag kommer ta mig runt på ren envishet. 2 mil är ju egentligen inte aplångt och är jag bara fräsch och utvilad i kroppen så fixar jag det löpandes hela vägen. Ska ut på några långlopp framöver i träningen bara för att känna hur det känns!
  • Teso

Gaby 01: Tack för tipset. Ska kanske simma lite o köra lite spinning o sånt för att hålla igång kroppen i vinter.

Blev ingen runda igår, sonen vägrade sova o somnade inte förrän kl 20:30. Då var de lite sent för att gå ut.. Får se om de kanske kan bli en sväng idag istället.

• m o e

Tack Gaby! Har du sprungit så långt tidigare? Jag har aldrig sprunigt länger än 10 km, men jag har som mål att springa lite längre snart. Börjar kanske med 12, sen 15 eller så. Jag tror nog att jag skulle klara det, bara låret inte strular mer. Men fort kommer det inte att gå, hehe.

Svar på tråden Löpartråden 13