Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Najs! Tack så jättemycket!
Wow! Ska kolla den där länken me skorna till bra pris, inte dumt alls!! ;)
Det skulle bli ett nätt litet intervallpass igår. En runda som skulle varit 2 km uppvärmning 4 km intervall och 2 km nedjogg blev ytterligare 2 km när allt kändes så jäkla bra efter nedjoggen. Ville ju inte sluta när allt kändes så bra! Sprang på en två-km-slinga så det blev ett extra ärovarv ;) Kändes bra o köra en mil bara för att det kändes skönt! O det är roligt att ha hittat en intervall träning som passar mig. Trodde bara att det var "idioten" som gällde vilket inte alls funkar för mina fötter men ack så fel jag hade efter lite googling ;)
Så nu e jag på g på riktigt och ikväll blir det en timme me en PT för att lägga upp ett bra program i gymlokalen så jag kan klara gbg-varvet...
Har cyklat till jobbet två dagar hittills den här veckan. Känns bra då jag i alla fall har 11 km enkel resa. Tokigt är bara att energin inte riktigt räcker till löpningen när jag kommer hem när jag trampat dryga milen i motvind
Samtidigt vill jag ju inte undvika att cykla bara för att kunna springa.
Igår hann jag inte för då var jag och tittade på vår nya familjemedlem, en liten taxkille som nu är 4 veckor. Idag känns det som om det vore bra med en liten löprunda men det regnar ju så förbaskat. Visst är jag bra på att hitta undanflykter?
Mycket riktigt, senan vid vänsterknäet som märkts av någon gång förut protesterade efter måndagens pass, man ska inte gå upp i vikt när man är en gammal kärring.
Men på det igen i morron då...
Här är det vilodag som gäller, misstänker att det blir samma imorgon. Har träningsvärk i muskler som man knappt förstått tidigare att man har som tex små muskler i handflatan, nån skum muskel mellan skulderbladen, utsidan axlarna... ja listan kan göras låååååång. Ska verkligen försöka komma till badhuset imorgon och stretcha ut i mellanpoolen som har härligt varmt vatten.
Men jag längtar verkligen ut, att få springa någon mil, men vila är balsam för kropp och själ och ger positiv energi.
Rövardotter: oooh en taxvalp
Så mysigt! Kom du ut i regnet?
Tettelisa; jaså ärevarv på träningen, det låter strålande 
Isold, hur går det med förkylningen?
Här gör det inget annat en regnar, så min kvällsrunda på en dryg timme blev blöt minst sagt. Nu ska jag kasta i mig middagen...
Rövardotter: Vem hade INTE använt regnet som en undanflykt. Det är bara flitiga "Kattstugan" som ger sig ut
Men va duktig du är som cyklar till jobbet!!
Gaby: Härlig träningsvärk du verkar ha! Lite varmt poolvatten gör nog susen!
Kom iväg på möte till min PT idag som ska hjälpa mig att lägga upp träningen för gbg-varvet med löparprogram och styrketräning. Fattar inte hur sjutton jag ska hinna me alla dessa träningspass i veckan??!! Plus att jag ska iväg o dansa en kväll i veckan och vill ju gärna hinna me mina ordinarie pass på Motionshuset... ja jag vet inte... Problemet blir när jag börjar jobba efter mammaledigheten. Då slutar jag klockan 18. Då ska jag hem o äta med familjen. Sonen lägger sig vid halv åtta, åtta så tanken är då att jag får springa efter det men hur lägger man då upp det med sitt matintag?? Jag är en person som gärna blir stinn i magen och får lätt håll, men vi msåte äta lagad mat på kvällen. Ska jag då bara ta lite grann, som påfyllnad, med familjen och sen äta lite till efter löpningen?? hur hade ni gjort??
Jag kom faktiskt ut i regnet, lite motvilligt, men ändå. Med cykeltunga ben och rätt omotiverad persade jag med 2 minuter på min 4 km runda!!! Nu är jag under 6 minuter.
Nästa mål är 5 km på 30 min.
Heja Rövardotter! Envis, du också?!
Tettelisa: Jag brukar äta och sen springa, men jag har inga problem med att springa mätt. Ät en mindre portion och fyll på efter passet. Äter du inte alls har du ju dåligt med energi i kroppen inför löprundan, det är ju inte bra, det heller.
Gaby: Visst är det spännande att hitta nya muskler? Jag är i samma skick, ungefär, efter ridkursen, ryggen, axlarna och insida lår är lite ömma.
Känner hälsenan idag men har inte ont. Hmm.
Börjar bli less på denna förkylning, ingen träning på snart 1 vecka. Kommer ju att få börja om från 0 när jag väl kan börja träna igen.. Snart kommer hästen hem från bete med så då blir de ridning 2 dagar i veckan.. Härligt med lite varierad träning..