Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag lyssnade på den kloka sidan, fiskade upp grannens hund och gav mig ut på 5 km skogspromenad i går i stället.
Pratade med min löpcoach innan, hon hade satt ihop de sista veckornas träningsschema, och hon tyckte att vila vore det bästa, aktiv vila och vadträning/tåhävningar. Sagt och gjort! Jag hade en lycklig jycke med mig i alla fall och vi hittade massor av jättestora blåbär i skogen. Mmmm.
Idag blir det cykling vid lunch, tjuvjobbar lite idag, sista inskolningsdagen och lilltösen ska vara på dagis till två, så det blir jobbstart och träning. Ikväll ska jag rida hoppkurs, likaså i morgon kväll. På onsdag tänkte jag springa igen, jag hoppas vaden är i skick för det då. Känns bättre idag i alla fall.
Idag är det skaplig träningsvärk! Fick någon sort extrem energikick igår kväll och bestämde mig för att ge mig ut och få lite luft. Efter 3 km joggandes så kom nästa snilleblixt! Självklart skulle jag ta tjuren vid hornen och köra intervallträning. Jag har verkligen verkligen dragit på detta för att jag fått för mig att jag inte haft lust, orkat, inte rätt läge etc. Svepskälen har varit många. Men nu så... så det blev 3 min intervall med 1-1,5 min vila ca 8 st och när benen inte riktigt orkade med detta så gick jag över till 70/20 resten av vägen hem.
Men till min stora förvåningen... det var ju jätteroligt ju och riktigt skönt med vilan emellan istället för att bara nöta på. Ser faktiskt fram emot nästa intervallpass, kors i taket.
Nu blir det vila med bålträning ikväll, får icke slarvas med, och med rejält stretchpass.
Jag är verkligen inne i en bra träningsperiod nu och längtar till varje pass. Undrans om man blivit endorfinberoende
Waimea: Fasiken vad bra att du lyssnar på kroppen! Och det finns ju så mycket alternativ träning som är riktigt rolig och ger lika mycket som löpning. Och det finns inget skönare än att få snöra på sig skorna och känna att kroppen är hel, mår bra och lätt och det får man ju bara med vila.
Träningsuppehåll två månader pga övertid och sen några veckor semester- det var INTE kul att återvända till gymet idag, 4-5 kg tyngre... :P
Men men, nu ska de bort igen, det har ju gått förr
Återkommer liksom Bimsan efter semester med alltför mycket fika och vin och på tok för lite träning. Ligger i samma klass på viktuppgång också. Men idag körde jag ett 30 min löppass (följt av styrketräning) på band - jogg, 6x1 minutsrusher med gåvila mellan och sen jogg i kraftigt motlut - med PTn som coach. Skönt och givande.
Eftersom jag anmält mig till ToppLoppet ska jag prova gruppträning med löpcoach i morgon. Det ingår sju såna pass i anmälningsavgiften. Det ska bli jättespännande.
Mae och Bimsan. Här är det mer uppåt 10 kg som ska bort
Jag kan inte påstå att det är lätt men jag vill, jag ska, jag kan!
Idag har jag sprungit 5,72
km medan dottern hade friidrottsträning. Det var superskönt och tiden var bra. Har på sista tiden kommit ut rätt regelbundet och hittat löpglädjen igen, även om jag varit ute på några mördarpass också...
Känns himla bra faktiskt. Har ju som sagt några kilo extra att släpa på men det ger ju lite extra träning, hihi.
Mae; vad är Topploppet?
Gaby01: Åh, en till intervallgalning här nu då! Det är skitkul med intervaller, just det att man återhämtar sig mellan varven och så öser man på igen. Hur känns vaderna idag? Första gången jag körde intervaller efter ett lååångt uppehåll var jag som en liten trasa i benen dagen efter.
Mae, bimsan och rövardotter: Ah, ni är ju på gång! Mae, det låter som ett riktigt roligt upplägg med ToppLoppet. Du måste berätta om träningen sedan!
Spinningen igår var skön, jag behöver lite inspiration, ska börja knåpa ihop mitt nya pass nu.
Ridningen var superkul, jag fick den häst jag önskade och eftersom hon var rejält tillriden tidigare på dagen (hade gått en dressyrlektion med duktig ryttare och tränare) så var hon en dröm att sitta upp på.
Idag har jag träningsvärk i ryggen och insida lår och ikväll blir det ny ridlektion och då ska vi hoppa bana. Roligt! Jag som har varit så rädd innan, nu är rädslan långt borta. Men jag är helt nöjd med att bara rida de här lektionerna (för er som inte hängt med i mitt velande så har jag tidigare ridit två lektioner i veckan, men nu ska jag pausa helt) och sedan hålla mig till träningen.
Waimea: Jag tar tacksamt emot upplägg på intervallpass om du har något bra. Mitt mål är att bli snabbare på
1 mil och att orka springa halvmaran hela vägen.
Shit vad vaderna gjorde ont idag när jag sprang! Fick avbryta efter 3,5 km. Nu blir det mycket strech och vila ett par dagar. Trist när huvudet vill mer än benen!!
Här har de blivit en ofrivillig vila pga kraftig förkylning. Sonen har precis börjat inskolning på förskola så nu är hela familjen snoriga.. Typisk jag som börjat komma igång o känna suget att ta en runda. Får samla all energi till jag är helt frisk o kan ut i spåret igen...
Snart är de dags att införskaffa nytt gymkort med, då blir de en del spinning o ki-box... Härligt..