Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Shit vad ni är bra brudar! Det är ju givet när jag tänker efter. Klart vi ska vara med! ![]()
Har börjat jobba idag
och chefen har beslutat att kommande läsår ska gå i friskvårdens tecken. Vi ska ha poängjakt på motion + en utmaning. Utmaningen innebär att man ska delta i tre lopp (oktober, maj och juni). De två först aär mellan 5 - 12 km (man väljer själv) och det sista är Nya Broloppet här i Malmö dvs en halvmara!! Om vi tar utmaningen får vi gratis hälsoundersökning nu innan och sedan efter (juni). Så det får man väl hoppa på!!
Vilka härliga sporrar ni fått. Nu är det bara att satsa hörrni
Jag har avverkat ett cirkelträningspass nu på kvällen, skönt med en genomkörare för hela kroppen. I morgon är det intervaller som gäller. Sedan på torsdag blir det 1 timme core följt av ett lättare löppass på 5km och fredag vila inör midnattsloppet på lördag. Tror det är en bra träningsplan, eller?
Fungerar det sedan bra med foten kommer jag slutet av nästa vecka öka på och köra långpass igen:)
Hej!
Moe: Ös på, för hundan! Klart det kommer att bli bra! Jag är helt övertygad om att Isold kan sporra dig lite extra.
Grymt inspirerande att läsa om alla taggade löpare här..
Igår var jag och införskaffade ett tävlingslinne, så nu ska här springas i föreningens färger! Bestämde mig för att åka med till Hultsfred och springa klubbmästerskap i halvmaraton och blev lite halvt meddragen på vår egen maraton (det är ju gratis och nära hem..
) i oktober så löparhösten ser ut att bli fulltecknad.
Körde ett 13 km distans/tempopass igår, tempo innebar att jag ökade farten gradvis efter fem kilometer, ökade för varje kilometer i totalt fyra kilometer och återgick sedan till lugnare jogg. Snabbaste kilometern gick på 4,18, det är sjukt snabbt för att vara jag på träning och fortfarande känna att det fanns betydligt mer att ge. Tjohoo, en riktig kick!!!
Apropå nåt helt annat: Idag har jag varit hemmamamma ensammen för andra dagen efter semestern. Igår lekte vi på lekland i ett par timmar och sedan ett par timmar hemma hos en kompis till sonen, så det var mjukstart. Idag var det inskolning/dagis i en och en halv timme, innan och efter hade jag det stora nöjet (?) att vara med två lite trötta och rätt tjafsiga barn och var själv rätt trött efter för lite sömn natten till idag. Jag kan säga att jag hade glömt bort hur trött man blir och hur arg man kan bli för absolut ingenting efter att ha blivit tjatad på konstant i fyra timmar. Det får vilken löptur som helst att framstå som rena drömmen.. Och jag har till på köpet vilodag idag, känner att det behövs, så inte får jag löpa ur mig alla spänningar heller. Får väl tokstäda i stället.
Någon i stockholmsområdet som sprnger/joggar? Så tråkigt att springa själv.
och som inte springer mer än 3-5 km... än 
isold: Lycka till med budgivningen! Jag är ju så blyg av mig, för hundan. Hur ska jag ta tag i det här nu då? Träning tisdagar och lördagar är det va? Nu ska vi försöka få ihop det med livet. Maken spelar match på lördag så då går det inte. Han är am fobtollsspelare och tränar och spelar matcher mycket under den säsongen. Övriga året brukar han springa/träna fysträning.
Jag sprang en femma idag och försökte tänka "Positionsmetod" hela tiden. Inte för att man kan ändra löpstil på en träning, men man måste ju börja nånstans. Jag har läst på lite och det verkar ju onekligen sunt. Fokus idag var alltså att tänka framfot medan jag sprang. Sen hur mycket det blev så i praktiken vet jag inte, men det kändes lite annorlunda. Ska försöka fortsätta så lite och se hur det hela utvecklas. Det vore nog bra för mina knän, lår och höfter om jag kunde springa på ett snällare sätt än jag gjort tidigare.