Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har ett par 1 år gamla asics. Ingen aning om modell. Känns inte helt ok att springa långa pass på asfalt med dem.
tycker att mina ör lite "fladdriga" och lite stora, svara att dra åt ordentligt utan att blir för hårt. Är det stor skillnad mellan olika typer av skor, lättvikt, terräng, etc?
måste man springa på band när man provar ut skor? Eller funkar det ok utan?
Nej du måste inte springa på band men det kan vara bra så dem ser ditt löpsteg. Men det har ju inte blivit rätt för mig ändå
Mina första skor kollade dem bara mina fötter och det är de skorna som passat och fungerat absolut bäst för mig
Blir nog ett besök i sportaffären på tisdag!
En dum fråga kanske men det här med kläder, äger ett par långa tights och en jacka samt många tshirts. Men inser att jag måste shoppa mer kläder inför loppet (gbg varvet) .Men brukar det funka med halvlånga byxor eller ska man ha shorts? Linne?
... ska tillägga att 4:e juni 2012, som ju är senare än varvet, var det sjukt kallt i Stockholm när jag (och Waimea med fler) sprang Stockholm Marathon med ca +4 grader, konstant regn och 10m/s vind med uppemot 20m/s i byarna...
... så man kan aldrig veta vad det blir för väder och hur man ska klä sig förrän tidigast några dagar före loppet... ;)