• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Gaby: Gott!

Jag var och sprang intervaller med min löpgrupp igår. Skitkul, men ajajaj vad hälsenan är öm idag. Lite bättre nu när jag varit ute och gått en del. Tjurigt. Pratade med min löpcoach igår och hon rådde mig till att skaka fram de mer dämpade skorna ur garderoben och variera även med dem. Blingblingpjucken fick vila igår och är väl förpassade till hyllan på obestämd framtid. Suck.

• Knugen2010
    Waimea skrev 2010-08-20 12:59:10 följande:
    Gaby: Gott!

Jag var och sprang intervaller med min löpgrupp igår. Skitkul, men ajajaj vad hälsenan är öm idag. Lite bättre nu när jag varit ute och gått en del. Tjurigt. Pratade med min löpcoach igår och hon rådde mig till att skaka fram de mer dämpade skorna ur garderoben och variera även med dem. Blingblingpjucken fick vila igår och är väl förpassade till hyllan på obestämd framtid. Suck.
    Istället för mer dämpade skor rekommoenderar jag dig excentriska tåhävningar var dag. Efter ett par veckor kommer du aldrig mer har problem med hälsenan. 
  • Gaby 01
    Knugen2010 skrev 2010-08-20 13:02:52 följande:
    Istället för mer dämpade skor rekommoenderar jag dig excentriska tåhävningar var dag. Efter ett par veckor kommer du aldrig mer har problem med hälsenan. 
    Är det när man håller emot på vägen ner med foten och hjälper till med andra vid vägen upp?

Stenfalk... Nu har jag tittat på Fivefingers!!!! Ser rätt roliga ut

Ghhhaaa, min kropp fungerar inte riktigt som den ska efter handbollsträningen. Småmuskler i fötterna skriker fortfarande så jag får helt enkelt fundera om. Löpträningen ikväll får bli ett simpass istället. Vill ej riskera att dra på mig något långvarigt nu.
  • Kulta17

Vart försvann mitt inlägg från i morse??

Utmanade mina vader idag och sprang 6,5 km. Det gick bra. Kände av dem hela tiden, men det gick att springa och ingen kramp. Mysko. Var inte ens stel eller något då jag skulle iväg. Tog det dock mycket mycket lugnt!

• Mamma Tette
    Kulta17 skrev 2010-08-20 21:11:00 följande:
    Vart försvann mitt inlägg från i morse??

Utmanade mina vader idag och sprang 6,5 km. Det gick bra. Kände av dem hela tiden, men det gick att springa och ingen kramp. Mysko. Var inte ens stel eller något då jag skulle iväg. Tog det dock mycket mycket lugnt!
    Du kanske har skrivit det här innan men jag har missat det men va har du för problem me dina vader?? jag får gärna ont i vaderna speciellt när jag ränner runt på asfalt. Blir som om hela musklen är en enda stor knut djupt inne i vaden, inte kramp utan som om jag är superstel. Har du några bra stretchövningar??
  • Kulta17
    Mamma Tette skrev 2010-08-20 21:49:41 följande:
    Du kanske har skrivit det här innan men jag har missat det men va har du för problem me dina vader?? jag får gärna ont i vaderna speciellt när jag ränner runt på asfalt. Blir som om hela musklen är en enda stor knut djupt inne i vaden, inte kramp utan som om jag är superstel. Har du några bra stretchövningar??
    Jag har inte haft problem förrut. Strechar mycket (tycker jag) men helt plötsligt i veckan bara gjorde det så vansinnigt ont att jag fick avbryta mitt joggande efter 3,5 km (hade planerat minst 6 km) tror det var överbelastning så nu väntar jag två dagar emellan och strechar extra + uppvärmning extra.

Hur gör du? Har du bra tips på någon ovanlig strech?
  • Themis

Usch, jag är en lat knubbis som verkligen känner av kilona jag har dragit på mig över sommaren.

Blääää, varför kan man inte skärpa sig i tid?

• Gaby 01
    Themis skrev 2010-08-21 18:21:33 följande:
    Usch, jag är en lat knubbis som verkligen känner av kilona jag har dragit på mig över sommaren.

Blääää, varför kan man inte skärpa sig i tid?
    Kanske tiden är nu? På med skorna och ge dig själv en skön liten joggingtur utan krav och måsten och njut av någon bra musik i mp3:an. Det är en bra start!

Jag är så nöjd att jag nästan skuttar fram här hemma
    Jag köpte ett par Nike Pegasus Air (Adidas fanns ej att prova ens tyvärr) och gav mig ut på en liten testtur men de nya skorna och min nya GPS-klocka. Tänkte bara köra några km men det gick så bra och det var så skönt att springa med dessa skor så jag körde halvmaresträcka på en gång och på 1,58 som i mina ögon är toppen och det fanns mer att ge. Tjohej!!!
    Den största skillnaden jag märkte med mina nya skor var att det gjorde inte ont att springa i nerförsbackar utan jag kunde trycka på. Förut har jag trippat och bromsat för att knäna gjort ont. Helnöjd som sagt och nu väntar några vilodagar med återhämtning i form av pilates och simning.
  • rövardotter73

Bor på hotel i helgen och gjorde något igår som jag aldrig gjort förut. Jag sprang på löpband. Det blev en halvtimme och eftersom jag var ovan vågade jag inte dra på så hög fart utan höll mig på8,5 km/h vilket gav ca 4 km. Är det så att man egentligen kan springa fortare på band än i det fria eller? Jag kände ju att det gick sakta men vågade inte dra upp. Jaja, jag rörde ju på fläsket i alla fall. Det blev också 10 min rodd, 10 min klättermaskin, 10 min "sittande cykel???" och balansplattta och lite situps. Har aldrig varit så genomsvettig

I kväll när jag kommer hem blir det långrunda.

• Kulta17
    Gaby 01 skrev 2010-08-21 21:55:19 följande:
    Kanske tiden är nu? På med skorna och ge dig själv en skön liten joggingtur utan krav och måsten och njut av någon bra musik i mp3:an. Det är en bra start!

Jag är så nöjd att jag nästan skuttar fram här hemma
    Jag köpte ett par Nike Pegasus Air (Adidas fanns ej att prova ens tyvärr) och gav mig ut på en liten testtur men de nya skorna och min nya GPS-klocka. Tänkte bara köra några km men det gick så bra och det var så skönt att springa med dessa skor så jag körde halvmaresträcka på en gång och på 1,58 som i mina ögon är toppen och det fanns mer att ge. Tjohej!!!
    Den största skillnaden jag märkte med mina nya skor var att det gjorde inte ont att springa i nerförsbackar utan jag kunde trycka på. Förut har jag trippat och bromsat för att knäna gjort ont. Helnöjd som sagt och nu väntar några vilodagar med återhämtning i form av pilates och simning.
    Härligt shit en halvmara Gaby!
Svar på tråden Löpartråden 13