Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kanske skulle börja dricka mjölk...
Har sonen på fsk med alla baciller, dottern på skolan med de bacillerna, drularna på gymnasiet med de bacillerna och jobbar själv i skolan i den bakteriecoctailen vi har där. Väntar bara på när det ska bryta ut
Ska cykla hemåt nu och sen ut på en "lång"runda. Satsar på 8 km idag.
Härligt m o e, Det är ju jättebra, lycka till på söndag.
Excentriska tåhävningar förstår jag inte riktigt.
Sprang långpass på ca 3 mil igår. Hade jätteont i benen redan innan, trots två dagars vila innan, och inte känns det mycket bättre idag (otroligt märkligt, verkligen
) så det får bli vila idag igen. Tråkigt, men skönt med en lugn kväll. Imorgon hoppas jag att benen är mycket bättre så jag kan springa lite intervaller.
Waimea: hoppas du slipper bli sjuk och hinner rehaba dig till helgen!
Moe: det kommer att gå bra på Tjejmilen!
Isold, hoppas du snart är helt frisk igen!
Jag har nu sprungit mina 8 km som jag hade som mål idag och gissa vad!!! Jag höll 6.01 min/km i snitt vilket är så bra för att vara mig som legat och harvat på snitttider runt 6.43, 7.08, 6.39... så länge. Klämde ju i med 5.58 på min 4 km runda i onsdags men trodde väl aldrig att jag skulle orka pressa mig till det på det dubbla.
Jag är sååå lycklig så jag tror jag ska gå in och anmäla mig till Lidingö tjejlopp minnsann.
För alla "Kattstugor", "Waimeor", "Isoldar" och er alla andra som jag har som idoler kanske det här låter som en väldigt lugn nerjogg men för mig är det en SEGER!!!
F.Ö. ska man aldrig underskatta betydelsen av en bra sportBH. Jag glömde byta idag innan jag sprang och råkade ha en gammal ganska dålig vanlig bh på mig och lag lovar att mina små B-kupor nästan nuddade naveln på mig mot slutet. Usch och fy, det vil ajg inte uppleva igen.
Nu är jag stolt i alla fall!
Heja Rövardotter! Vad duktig du är. Jag håller helt med dig. Sexminuterstempo är fort.
Och på tal om sport-BH . Vad änvänder ni? Jag behöver nya, och jag vet inte alls vad jag ska köpa. Har ingen stor byst, men även om den är liten så skumpar den ju rätt så bra...
Gaby: Härligt med nya skor och att de funkar så bra. En halvmara bara sådär är ju inte illa :)
Waimea: Jobbigt med trilskande hälsenor. Det är ju det där med att gå över till odämpade skor för fort
Kämpa på med dina tåhävningar du. Men var lite försiktig. När jag hade hälseneproblem och gjorde mycket excentriska tåhävningar fick jag ont på framsidan/insidan av underbenen istället. jag antar att det var för att det blev en häftig ökning. Jag gjorde också 270 tåhävningar per ben/dag enligt någon fin instruktion jag hittade om hälsenebesvär. Hälsenorna blev massa bättre, men jag fick som sagt annat ont istället :( Lagom är bäst antar jag.
moe: Det låter som en härlig runda. Du är jätteduktig. Man kan mer än man tror, bara man ger sig den på det. Jag är jättedålig på att springa fort, och halkar alltid in i min bekvämlighetszon. Man får tänka sig att man är jagad av hungriga vargar eller något. Det kanske är lättare att ta i mer då
Jag var iväg på mitt första gruppträningspass på säkert tio år i slutet av förra veckan. Funktionell träning stod det på schemat och jag tänkte mig något i stil med en matta på golvet och pilatesliknande övningar, förvisso jobbigt men ändå mänskligt liksom. Det visade sig dock var ett cirkelfyspass. Helt brutalt kan jag säga, men ack så roligt och precis den form av styrketräning jag vill göra egentligen. Hejdå manskinerna på gymmet... Det blir mer sådant här. Träningsvärken efteråt var dock inte att leka med kan jag säga...
Tyvärr så blev jag dock förkyld i helgen. Det var väl värstingpasset om fick det hela att bryta ut kan jag tänka mig och nu sitter jag här småfebrig och med huvudvärk och får nog vänta med träning några dagar. Surt när jag kände att jag kommit igång ordentligt och känner en massa sug efter att röra på mig.
Och så hade jag invägning idag, och nu har jag gått ner tre kilo :-P Bara 12 kvar...
Vilken roligt läsning det är nu! Det går verkligen bra för oss! Jätteroligt!
Rövardotter: Vet inte om det är den psykiska effekten ang mjölken men jag har fått vara frisk nu ända sedan jag började träna MEN idag tog jag hem lillfröken från dagis med över 39 i feber så vi får se hur länge detta håller i sig, jag fick en riktigt snorig liten nos som gnuggade in sig i mitt ansikte.
Och självklart ska du anmäla dig till milen på Lidingö!!!
Och jag håller med dig till fullo angående vikten av en bra sport-bh... men tack för ett gott skratt
Kattstugan: Jisses... 3 mil!!!!!! Jag blir helt slut av att ens tänka tanken. Inte så konstigt med smärtor i benen där heller.
Stenfalk: Jag tror definitivt att en sådan där surpriseextremfyspass är den bästa starten för nytändning. Och en förkylning går alltid över (om man sköter sig) sedan är det bara på´t igen.
Själv har jag varit med sonen på hans första simträning. Passade på att simma 1500 m under tiden men kände mer för att springa. Benen är förvånansvärt pigga trotts milarna häromdagen. Känns bra nu både psykiskt och fysiskt men är i balans gällande mat, sömn, jobb, privatliv. Det är viktigt det när man tränar.