Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Wow Gaby!
Jag är jättemissnöjd med mina Nike Lunarglide och vill redan ha nya skor. Finns det en begagnatmarknad för skor? Mina är ju knappt insprungna... Nike Pegasus Air har jag sneglat på också. Går se hur det slutar. Jag har breda fötter och därför passar Nike-skorna bra, särskilt de som kan vidga sig på sidorna.
Ikväll blir det tid för mig. Tänkte springa ett längre pass ikväll, men först ska jag rodda familjen på diverse aktiviteter.
Men jag får återkomma om det när jag har träffat han...
någon måste ju ta hand om sonen här hemma
Ni får springa för mig också!!
**löpvila**
Uh, så trist det är. Blev beordrad vila av coach Jessica. Vila och excentriska tåhäv en masse, så nu är det 270 häv per fot och dag. Jag kommer att kunna knäcka nötter med mina vader när jag är klar. Men det hjälper!
Eftersom jag inte fick springa i helgen blev det vila i fredag, svettig långpromme med grannen och hennes jyckar i lördags, ännu svettigare intervallpass på spinningcykeln igår och ett pass idag igen. I morgon förmiddag ska jag träffa Jessica och få massage, så får vi se om det kan bli löpning i veckan. Till helgen är det lopp - Väckelsångsloppet, 18,4 km, jag är såå sugen.
Gaby: Grymt! Du är skitduktig.
Tettelisa: Du behöver mycket löpning långt innan loppet om du ska satsa rejält. Det tar sin tid att bygga upp muskler, ligament och senor för att klara belastningen av att springa en halvmara och göra det med ett utmanande tidsmål. Men du måste ha roligt på vägen också, så jag tycker du gör helt rätt! Jag tycker det har varit roligt att köra spinning, gruppträning är kul - speciellt med bra musik till!!
Måste berätta något som gjorde mig så glad och peppad! I fredags hade jag ingen tid att träna alls, men medan maken grillade kastade jag mig ut och sprang lite. Jättekort, ca 500 uppjogg, ca 3 km i rätt hög fart och så nerjogg ca 500 m. Jag har aldrig tänkt att fartpass skulle ge så mycket, har mest räknat kilometrar. Så dumt! Hur som helst kände jag att kroppen orkade hålla ett snabbare tempo och igår när jag skulle springa mitt 10 km-pass så valde jag att springa lite snabbare än jag klarat tidigare. Och det höll! Och det kändes så bra! Jag var så taggad på slutet när jag såg att det skulle sluta på en bra tid.
Jag sprang milen på 1.01.00 (jo, prick faktiskt) och det är nästan 4 min snabbare än jag sprungit tidigare på milen. :) Inte så snabbt för en del av er andra kanske, men för mig var det en rejäl förbättring! Jag fick en sån kick av det och känner att Tjejmilen om två veckor, där jag satt målet att klara under timmen inte är ouppnåeligt längre! Jag ska banne mig klara det. :) Men jag har bara sprungit 10 km 7 ggr i livet, så det tar sig åtminstone.
Waimea: Fasiken vad tråkigt att behöva vila när man som du, verkar känna det där rejäla suget efter att få komma ut och löpa. Tur att spinningcykeln finns så att du får upp pulsen rejält ändå. Jag själv kör med simning men det är så seeeeegt med bröstsim. Jag måste lära mig crawla!!
m o e: Härligt jobbat! Och vad roligt att du fick en så bra förbättring! Visst ger det en alldeles underbar kick!
Knugen: Jag ska testa i förebyggande syfte.
Knugen: Du är den förste att citera Gärderud i den här tråden.
Spinning avklarad. Gott! Känner ett litet, men aldrig så påtagligt kli i halsen. Första dagissjukan verkar ha hittat fram till mig också. Hoppas det stannar vid kli, bara.