Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Välkommen! Ja, det är ju ett par hundra sidor att läsa ikapp.. ;)
I år har det mesta lossnat för mig så nu springer jag 5km på ca 20:15. Har tidigare legat runt 21-22 min och åren innan dess 25-30min när jag började springa för typ 6-7 år sedan.
Jag har tyvärr inte kommit upp i den löpmängd jag skulle vilja utan snittar väl på två pass/vecka och oftast då ett intervallpass, ett milpass och ibland något kortare eller längre..;).. Snittar väl runt 2 mil i veckan ungefär..
I övrigt blir det styrketräning ca en gång i veckan och så cyklar jag till/från jobbet (ca 1.5 mil/dag).. Innebandyn ligger tyvärr på is, annars var den en gång/vecka...
Jag spelade fotboll i min ungdom. Tvingades vara med på en match i slutet av sommaren då det saknades folk i min systers lag när vi var hemma på besök. Fy 17 vad jobbigt det är. Trodde jag skulle dö. Att springa HM var mycket skönare
Lite intervaller på morgonen innan frukost
Körde 40 sek med 1.5min vila upprepa 10 gånger. Allt är bättre än inget. Kändes att det var innan frukost. Fick dock lite draghjälp av några 8 åringar som var ute och hade skolgympa och sprang 100 meters lopp mot varandra på samma gångväg som jag sprang
Nån här (tror det var PerG?) tipsade om en app som var bra, C25K, använder ni den? har inte kommit igång än (varken med appen eller från pausen i mitt springande) Behöver nån sån sporre som en app som jagar mig... eller har nån nåt annat tips? Just nu är latmasken i mig tyvärr dominant. Usch inte bra :(