Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag är helt värdelös. Hur ska jag göra för att komma under 40 minuter på milen?
Testade att cykla idag istället för att springa... Tja, jag kan ju förstå några fördelar: fartvinden, att man kommer ut och ser lite mer än när man springer, men annars tyckte jag det var sådär... Känns inte som man tar ut sig lika mkt som när man springer, men det är kanske jag som är ute ch cyklar? ;)
Jag cyklade 7 mil i fredags, visst tar man ut sig om man håller uppe tempot och kör lite intervaller....! En bra cykeldator är en klar fördel...! Själv har jag en gammal mobil med Sportstracker som cykeldator.
Intervallträning på cykel var ett bra tips! Självklart förstår jag att man tar ut sig på cykel också, lät lite som jag dissade cyklister i mitt förra inlägg och det var absolut inte meningen. Det beror ju mer på att jag inte är van vid den träningsformen! Idag har jag ont i rumpan, måste införskaffa cykelbyxor om jag ska fortsätta.... Grejen är den att min man vill komma igång med sin träning så vi köpte en cykel till honom och jag gick med på att sponsra OM han kör halvvättern med mig nästa år (vill göra en klassiker el halvklassiker men det verkar så trist att cykla ensam). Han har köpt en cykel så nu är det bara att börja träna, även för mig :)
Sprang med sällskap igår för första gången. Klart annorlunda. Men det lär nog bli första och sista gången...jag pratade hela tiden. Ensam-hemma-med-småbarns-syndromet!! Men insåg att munnen går på mig även när jag springen själv....fast då "mimar" jag med till låtarna....jag måste se rätt lustig ut när jag springen...en långsam tomat som sjunger....det ni!!
Jag tycker det är super skönt att springa med sällskap. Jag och en kompis gör det några gånger i veckan och ja munnarna går i ett. Vi har 2 backar där man får vara tyst utan att det gör något haha
Har blivit lite löpturer i midsommar här ändå! På midsommarafton sprang jag hem till svärföräldrarna från midsommarfirandet (~9km) när de andra åkte bil, och väl hemma var frugan och svägerskan ombytta för då ville svägerskan ha 5km draghjälp i 6:00-tempo inför en jobbtävling! Sen körde jag några snabbintervaller i lördags innan middagen (8x250m i ~3:15-tempo) som fortfarande känns i låren! ;)
Sen blev alla förkylda utom jag så om jag inte blir smittad av resten av familjen är det en intressant trailtur inplanerad imorgon och ytterligare en ännu intressantare skogstur på lördag! Återkommer med recension om jag överlever! ;)..
Eftersom jag är dummare än dummast så sprang jag 18 km i går kväll...en helt oplanerad tur. Det längsta jag sprungit innan är 11 km. Men äntligen kände jag mig inte rastlös när jag avslutade....men kroppen sa ifrån. Sen ska man inte äta ägg efter bara för att man vill vara duktig och äta proteiner (jag är en kolhydratmänniska ut i fingerspetsarna) mådde tok-illa hela kvällen och det hela slutade med att jag kräktes och mådde skitdåligt hela kvällen.
Man lär sig så mycket när man springer .....!!!