• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Promenerade iväg till närmsta elljusspår ikväll, för att skona en ond höft. Efter 400m rakt upp i vår lokala skidbacke var jag redan lite klen i knäna, men det gick ändå bra att springa ett tag. Men hu, vilken berg-och-dalbana! Var tvungen att gå i några backar för att alls ta mig runt och då springer jag ändå rätt så kuperat till vardags också. Lite kul dock, så det kan nog bli repriser på detta någon kväll. Hade sällskap av ekorrar och rådjur, vilket jag sällan har på mina vanliga rundor.

• PerG

Idag var det dags för nästa galna äventyr!

Vi var ett gäng som sprang Bohusleden från Bohus (nära Kungälv) till Skatås! 42.2km (det var planerat som en marathon och det blev det nästan exakt!) och det var omväxlande regnigt och soligt och väldigt väldigt jobbigt! Mycket backar och leriga blöta stigar och hala spänger.

Fick definitivt mersmak på terränglöpning så jag kommer definitivt varva min asfaltslöpning med skogslöpning!  

• anyXX
    PerG skrev 2013-06-29 19:39:13 följande:
    Idag var det dags för nästa galna äventyr! Vi var ett gäng som sprang Bohusleden från Bohus (nära Kungälv) till Skatås! 42.2km (det var planerat som en marathon och det blev det nästan exakt!) och det var omväxlande regnigt och soligt och väldigt väldigt jobbigt! Mycket backar och leriga blöta stigar och hala spänger. Fick definitivt mersmak på terränglöpning så jag kommer definitivt varva min asfaltslöpning med skogslöpning!  

Oj det låter häftigt! Bra jobbat! Vad innebär egentligen terränglöpning/traillöpning? Att man springer i obanad terräng eller på stigar? Jag springer i princip bara på stigar, tycker det är bäst att springa i skogen, men obanad terräng verkar skitjobbigt.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Sprang 16,6 km idag. Kändes bra. Kondisen är det inget fel på men benen blir trötta. Det värsta var att när jag sprungit klart och ville stanna kastade sig myggen över mig så jag fick snällt springa en bit till, kändes sådär efter att ha spurtat på slutet... :S

flicka 2008 & pojke 2010
  • PerG
    anyXX skrev 2013-06-30 17:44:19 följande:

Oj det låter häftigt! Bra jobbat! Vad innebär egentligen terränglöpning/traillöpning? Att man springer i obanad terräng eller på stigar? Jag springer i princip bara på stigar, tycker det är bäst att springa i skogen, men obanad terräng verkar skitjobbigt.
    Vad som är trail och vad som är terräng och om det egentligen skiljer dem åt beror nog på vem du frågar! ;)... För mig som är "asfaltsråtta" så är ju i princip allt, som inte är asfalt eller grus, terräng.... ;)

Det jag sprang var ju en vandringsled och det var både hårda fina stigar, leriga stigar, spänger, bergsknallar, m.m. men aldrig någon obanad terräng (eftersom det är en vandringsled så trampas den ju mer eller mindre upp och blir därför en stig av det).

Helt obanad terräng sprang jag i när jag provsprang det där "mossloppet" i tisdags och det är mycket riktigt skitjobbigt! ;).. Det är ju sånt orienterare håller på med till stor del och jag kan nog förstå tjusningen i det ändå..  
  • Svansjön

Min karl fick fnatt igår. Filmmys, chips, nötter och två glas rött klockan 22. Han reser sig och säger ska vi ut och springa. Sagt och gjort, 5 km på 25 minuter med två glas rött i kroppen. Jag var sjukt pigg och fick vänta in maken hela tiden! Haha...men det var nog en engångsförteelse.

• lcln

5 km sällskapsrunda igårkväll och 13 km idag med en miltid på 56 min, helt klart nöjd. Nu blir det semester i Stockholm i tre dagar och garanterat springfritt. Har anmält mig till Tjejmilen och funferar på Stokholm halvmarathon. Vet inte om jag får till två Sthlmsresor med en veckas mellanrum + att jag nog är lite för feg för att ta mig ner och springa halvmaran helt solo (jag o hitta - nej nej).... men vi får se.. 

• Zezzan

Backintervaller tillsammans med 2 kompisar ikväll. Nu är kroppen så där skönt slutkörd

• anyXX

En runda på 5 km idag. Kändes tungt, vet inte om det beror på den kvava luften eller att jag försöker springa snabbare när jag springer kortare rundor.... Det går sådär. Mkt lättare att öka distansen.

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Löpartråden 13