• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Det krockade med Vätternrundan för mig, men efter att ha genomfört 6st inser jag att jag gått från en cyklist som brukar springa, till en löpare som brukar cykla till att nu vara en löpare som vara gillar att springa! ;)

Så nästa år blir det ingen vätternrunda och racercykeln får nog samla damm tills det blir dags för en Ironman om några år!

xmarcusx skrev 2013-06-15 20:26:12 följande:
    Jag sprang Lerum vildmark idag, 18km terräng. Jag rekommenderar loppet starkt till de som bor runt GBG och som tycker om att springa i skogen på stigar. Riktigt bra arrangemang och tuff bana.

• PerG
    Ernst Hugo skrev 2013-06-16 11:38:33 följande:

Känns ganska bra idag, men sitter med foten i högläge när jag har tillfälle.

Mitt nästa mål är att klara 10km terräng i Torup Det var roligt att göra Malmömilen men det är verkligen obehagligt att springa med så många andra människor.

Skall du springa Yddingeloppet? Vilken halvmara?     
    Ta en kik på de lokala (mindre kända) loppen hos lite mindre föreningar kanske? Då brukar det inte vara lika trångt!

Du kan hitta en hel del lopp via funbeats lista http://www.funbeat.se/races/ och ett tips är väl att kika på anmälnings/resultatlista från tidigare år för att se hur många deltagare de har.
  • Ernst Hugo
    PerG skrev 2013-06-16 19:31:01 följande:
    Ta en kik på de lokala (mindre kända) loppen hos lite mindre föreningar kanske? Då brukar det inte vara lika trångt!

Du kan hitta en hel del lopp via funbeats lista www.funbeat.se/races/ och ett tips är väl att kika på anmälnings/resultatlista från tidigare år för att se hur många deltagare de har.

Tack Skall springa lite i min ensamhet och njuta och sen kanske lusten kommer tillbaka att anmäla sig till ett lopp
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • anyXX
    Svansjön skrev 2013-06-16 10:57:24 följande:
    Okej, då var det en annan person. Hur är foten idag? Ska ni springa halvmaran 10augusti? Ja jag är nöjd med tiden!

Ja jag tänkte springa Malmö halvmara :) blir nog lite mindre folk :)
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    anyXX skrev 2013-06-16 19:58:47 följande:

Ja jag tänkte springa Malmö halvmara :) blir nog lite mindre folk :)

Nu har jag anmält mig också... känns spännande men läskigt :)
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Svansjön: i början på augusti, den 5e tror jag....

flicka 2008 & pojke 2010
  • lcln

Får inte riktigt till det med barnen hemma på sommarlov. Ofta minst en kompis här också. Ens egna barn kan man ju tvinga ut på en tur, men knappast andras. Men kompenserar de uteblivna turerna med mer chips o godis istället ....Tungan ute

• Anghammarad

Jobbat mycket, sov dåligt inatt och är lite småsnorig och satan vad tungt det var att springa nu ikväll. Blev bara en halvmil och jag var nästan på väg att ge upp efter fyra kilometer. Inte klokt vilken skillnad det gör

• Ernst Hugo

Lite styrketräning igår och 6km ikväll. Malmömilen är bort från kroppen nu Solig Så skönt när man känner att kroppen håller.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
Svar på tråden Löpartråden 13