• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • anyXX
    Ernst Hugo skrev 2013-06-15 12:23:33 följande:
    Nu har vi 2½ timme till start - ses där
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

Lycka till alla ni som ska springa, känns som vi får bra väder! Känner mig peppad men lite nervös :)
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Svansjön

Hur gick det för er idag?
    Tycker starten var seg, och jag blir tokig på de som börjar gå mitt i loppet utan att dra sig åt sidan. Känns som mina första 4-5 km blev hämmade pga att det var för mycket folk.  Dock nöjd med tiden trots detta...

• Ernst Hugo
    Svansjön skrev 2013-06-15 17:54:41 följande:
    Hur gick det för er idag?
    Tycker starten var seg, och jag blir tokig på de som börjar gå mitt i loppet utan att dra sig åt sidan. Känns som mina första 4-5 km blev hämmade pga att det var för mycket folk.  Dock nöjd med tiden trots detta...

Jag lyckade trampa snett på en trottoarkant vid 6km men tog mig runt 62:14
  • anyXX

Håller med om att det var lite väl trångt! Sen var det rätt varmt särskilt i början av loppet. Jag sprang på 53.59 så jag är nöjd. Låter obehagligt med trottorkanten där! Tur att du kunde fullfölja ändå Ernst Hugo! Vad sprang du på för tid Svansjön?

flicka 2008 & pojke 2010
  • xmarcusx

Jag sprang Lerum vildmark idag, 18km terräng. Jag rekommenderar loppet starkt till de som bor runt GBG och som tycker om att springa i skogen på stigar. Riktigt bra arrangemang och tuff bana.

• Svansjön

Oj E-H: det var inte du som sprang framför mig helt svartklädd och snubbla och höll på att lägga dig raklång på marken i en kurva när man kom ur västra hamnen. Höll dig på benen men halta lite? Det var vid ca 6 km.

Jag sprang på 47:28. Nöjd då jag bara sprungit i en månad efter 6 månaders gips.

Ja det var varmt, skönt med vindar och vattensprutandet :)

• anyXX
    Svansjön skrev 2013-06-15 21:58:44 följande:
    Oj E-H: det var inte du som sprang framför mig helt svartklädd och snubbla och höll på att lägga dig raklång på marken i en kurva när man kom ur västra hamnen. Höll dig på benen men halta lite? Det var vid ca 6 km. Jag sprang på 47:28. Nöjd då jag bara sprungit i en månad efter 6 månaders gips. Ja det var varmt, skönt med vindar och vattensprutandet :)

Bra tid där!
    xmarcusx skrev 2013-06-15 20:26:12 följande:
    Jag sprang Lerum vildmark idag, 18km terräng. Jag rekommenderar loppet starkt till de som bor runt GBG och som tycker om att springa i skogen på stigar. Riktigt bra arrangemang och tuff bana.

Låter kul, jag springer i skogen i vanliga fall så det skulle vara mer mitt rätta element än asfalt egentligen, men det låter som en tuff bana!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Ernst Hugo
    Svansjön skrev 2013-06-15 21:58:44 följande:
    Oj E-H: det var inte du som sprang framför mig helt svartklädd och snubbla och höll på att lägga dig raklång på marken i en kurva när man kom ur västra hamnen. Höll dig på benen men halta lite? Det var vid ca 6 km.

Jag sprang på 47:28. Nöjd då jag bara sprungit i en månad efter 6 månaders gips.

Ja det var varmt, skönt med vindar och vattensprutandet :)

Nja, jag hade grön tröja men det var vid 6 km som det blev trångt efter Scaniaparken där. Shit pommes vilken bra tid!!!
  • Svansjön

Okej, då var det en annan person. Hur är foten idag? Ska ni springa halvmaran 10augusti?
    Ja jag är nöjd med tiden!

• Ernst Hugo
    Svansjön skrev 2013-06-16 10:57:24 följande:
    Okej, då var det en annan person. Hur är foten idag? Ska ni springa halvmaran 10augusti?
    Ja jag är nöjd med tiden!

Känns ganska bra idag, men sitter med foten i högläge när jag har tillfälle.

Mitt nästa mål är att klara 10km terräng i Torup Det var roligt att göra Malmömilen men det är verkligen obehagligt att springa med så många andra människor.

Skall du springa Yddingeloppet? Vilken halvmara?     
Svar på tråden Löpartråden 13