• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • anyXX

lcln: låter inte så kul.... Men bra jobbat!

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Blev en runda på 6 km idag. Kvavt som tusan så det gick rätt segt, hann dock rensa tankarna bra efter en dålig dag på jobbet : s

flicka 2008 & pojke 2010
  • PerG

Nu jäklar! Var idag på en provlöpning av banan till ett traillopp i Göteborg som kommer sent i höst!

Banan är 8km eller 16km (dvs två varv). Stora delar av loppet går på stigar och obanad terräng och en del av loppet går 1.2km rakt över en mosse! Riktigt blött och geggigt! ;)..

Det var hur jobbigt som helst men riktigt riktigt skoj!

Bara namnet "Herkules Rambo Trail Run" låter ju hur tufft som helst (även om det tyvärr inte har något med Sylvester Stallones karaktär att göra)! ;)

http://herkulesrambotrailrun.wordpress.com/ 

• Familjenärlivet

Har läst en del i den här tråden. Imponerad av hur många duktiga människor det finns, som orkar så mycket!

Själv är jag ganska ny på löpning och har precis klarat att springa 30 minuter.  Tränar styrka och löpning ca 3 gånger/vecka som må-bra-träning och är inte intresserad av några lopp.
    Tycker det är enormt skoj och peppande att läsa det ni alla delar med er av här!

• PerG
    Familjenärlivet skrev 2013-06-25 23:47:25 följande:
    Har läst en del i den här tråden. Imponerad av hur många duktiga människor det finns, som orkar så mycket!

Själv är jag ganska ny på löpning och har precis klarat att springa 30 minuter.  Tränar styrka och löpning ca 3 gånger/vecka som må-bra-träning och är inte intresserad av några lopp.
    Tycker det är enormt skoj och peppande att läsa det ni alla delar med er av här!
    Välkommen hit!

Ja, jag tycker också att det "sociala" (om man nu kan kalla det så när det handlar om Internet) är skoj och peppande när man läser om andras löpturer! Varje gång jag sett att någon varit ute och sprungit blir jag ju själv sugen på att sticka iväg! ;)... 

Vi är ett gäng på jobbet som brukar springa ihop ibland och snacka hål i huvudet på varandra om löpning på fika och lunchraster. Vi kör Endomondo där vi alla reggar våra löpturer så där får man också lite inspiration eftersom man ser allt som de andra registrerar! ;)

Det där med lopp är ju väldigt individuellt och har kanske mycket att göra med vad man drivs av som löpare? Jag tycker att loppen blir ett mål (eller delmål) för min träning och ser till att motivera mig till att träna och sen tycker jag det är något speciellt med stämningen och publiken och så när man springer lopp! ;)... 
  • PerG
    lcln skrev 2013-06-25 09:54:43 följande:
    Eftersom jag är dummare än dummast så sprang jag 18 km i går kväll...en helt oplanerad tur. Det längsta jag sprungit innan är 11 km. Men äntligen kände jag mig inte rastlös när jag avslutade....men kroppen sa ifrån. Sen ska man inte äta ägg efter bara för att man vill vara duktig och äta proteiner (jag är en kolhydratmänniska ut i fingerspetsarna) mådde tok-illa hela kvällen och det hela slutade med att jag kräktes och mådde skitdåligt hela kvällen.

Man lär sig så mycket när man springer .....!!! 
    Gött jobbat!!.. Men inte så gött med det som hände efteråt då kanske! 

Men nu är du ju en erfarenhet visare! ;) 

Jag brukar trycka i mig kolhydrater efter jag har sprungit långt.. har för mig jag läste att det var bra för muskeluppbyggnaden om man får i sig det inom 2 timmar efteråt, men framförallt är det för att min kropp brukar skrika efter något sånt då... ;)
  • Familjenärlivet
    PerG skrev 2013-06-26 00:21:23 följande:
    Välkommen hit!

Ja, jag tycker också att det "sociala" (om man nu kan kalla det så när det handlar om Internet) är skoj och peppande när man läser om andras löpturer! Varje gång jag sett att någon varit ute och sprungit blir jag ju själv sugen på att sticka iväg! ;)... 

Vi är ett gäng på jobbet som brukar springa ihop ibland och snacka hål i huvudet på varandra om löpning på fika och lunchraster. Vi kör Endomondo där vi alla reggar våra löpturer så där får man också lite inspiration eftersom man ser allt som de andra registrerar! ;)

Det där med lopp är ju väldigt individuellt och har kanske mycket att göra med vad man drivs av som löpare? Jag tycker att loppen blir ett mål (eller delmål) för min träning och ser till att motivera mig till att träna och sen tycker jag det är något speciellt med stämningen och publiken och så när man springer lopp! ;)... 

Tack!

På mitt jobb är det inte någon som är speciellt intresserad av träning alls, men de uppmuntrar mig ändå.

Även om inte jag är intresserad av att springa lopp så är det roligt att läsa om att andra gör det.    Mitt mål med träningen är att må bra och det räcke än så länge som mål. Kanske det ändrar sig med tiden. För ca 1,5 år sedan började jag träna och tyckte då det var jobbigt bara att gå in på ett gym. Det känns underbart att ha kommit igång, har minskat ca 15 kg, fått bättre flås och känna sig starkare. Men framförallt känns det skönt att kunna njuta av träningen inte längre känna mig fånig för jag är osäker utan känner nu att även jag har en plats precis som vem som helst på gymet.
  • lcln

Familjenärlivet: Bra jobbat med träningen! Kul att de peppar dig på jobbet fastän de inte tränar själva. Själv får jag mest höra att jag inte är riktigt klok Skrattande. Trodde aldrig heller att jag skulle springa ett lopp ... någonsin. Men började med ett lokalt välgörenhetslopp och är nu definitivt sugen på fler.

Undrar om DN Stockolm halvmaraton även är för motionärer eller bara för de som verkligen tävlar? 

• Anghammarad
    lcln skrev 2013-06-26 16:41:54 följande:
    Undrar om DN Stockolm halvmaraton även är för motionärer eller bara för de som verkligen tävlar? 
    Vi får sannerligen hoppas att det är för motionärer eftersom jag är anmäld. Skämt åsido, det är typ 15000 som springer och många av dem  lufsar runt i två timmar plus tempo.
Svar på tråden Löpartråden 13