Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Första löppasset efter maran idag på lunchen! Jag agerade farthållare åt en kollega som inte sprungit så länge som ville ha lite hjälp att få upp farten, så vi körde intervallträning 4x1000m vilket blev ett skönt pass!
Och eftersom det kändes så himla skönt och lätt att springa så tänkte jag att jag ville ta ett lite tuffare pass nu ikväll, så jag sprang en runda över Änggårdsbergen (naturreservat i Göteborg för er som inte varit där)... Sjukt mycket uppför! Jag var nog uppe på högsta toppen vilket säkert är 90-100m stigning från lägsta punkten innan jag sprang in... Lyckades få ihop ca 4-5km där inne och ytterligare 5km i transportlöpning så det blev totalt 10km..
Nu ska jag skruva lite på min racercykel inför helgens vätternrunda. Ska nog ta den till jobbet på onsdag och torsdag så jag hinner finlira lite... har inte kört en millimeter racer sen förra vättern (nummerlappen satt t.om. kvar) vilket kanske är lite dumdristigt, men hoppas att min cykelpendling + löpning ska räcka hyfsat ändå...
PerG: Härlig skosamling där. Du är väl fortfarande inte ikapp mig, men jag har å andra sidan bara dammsamlare just nu..
Nädu, inget LL. Jag sprang 11.5 km i stadigt 5.08-tempo och var helt matt efteråt. Tusan, så snabbt man tappar kondis.
Min endokrinläkare ringde idag. Han ska egentligen bry sig mer om mina hormoner, men eftersom han är löpare och hörde om mina bryderier med hälen senast vi sågs hade han grunnat en del. Han skulle skicka en beskrivning på hur man ska tejpa foten och jag tror faktiskt allra mest på tejpning, det är det som gjort mig smärtfri så här långt, så jag ska testa. Roligt att han är så engagerad, men han ser såklart en koppling mellan mitt välbefinnande och min motion..
Ernst Hugo: Du gammal banlöpare då, eller?? *impad*
Ok, låt gå för det då, gamling.
Jag har en nästintill pensionär till kollega som i sin glans dagar sprungit 400 m lika fort som du.
När foten inte är åt skogen springer vi ihop, men just nu har vi någon form av parallella skador, han har sina hälsenor och jag min hälsporre.. Skadorna kom samtidigt, första gemensamma träningspasset jag anordnade här på jobbet.
Ok, låt gå för det då, gamling.
Jag har en nästintill pensionär till kollega som i sin glans dagar sprungit 400 m lika fort som du.
När foten inte är åt skogen springer vi ihop, men just nu har vi någon form av parallella skador, han har sina hälsenor och jag min hälsporre.. Skadorna kom samtidigt, första gemensamma träningspasset jag anordnade här på jobbet.
Var sjukt förbannad över en sak idag och sprang på som tusan. 53 min och 25 sek blev det på milen!!! Nytt rekord för i år med hästlängder =)
Trodde jag skulle kräkas efteråt =P
Blev en mil idag med då..... 56:26 (sist 62 min). Vet inte riktigt hur det blev med det där att ta det lugnt och låta höften vila. Istället springer jag både snabbare ( snabb o snabb...men för å vara jag då) och längre. Men det är ju så sjuuukt härligt och rogivande. Så käns det ju lika bra att springa på när man väl får någon som tar hand om barnen en stund.... inte det klokaste resonemanget kanske.