Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har varit sugen på en springtur idag (jobbar 8-22) så tänkte att då jag slutat ska jag ut på en runda, helst en längre. jag och musiken i den sena sommarkvällen. Blir ännu mer taggad då jag läser om era rundor, hoppas inte jag inte bangar nu :P Har känt mig ur form de senaste veckorna. För bara ett tag sen sprang jag nästan varje dag och vad pigg jag var med! Hoppas jag kommer ur min svacka! För en vecka sen sprang jag 5 km och det var så SJUKT jobbigt, kändes som allt jag byggt upp var borta haha..men det e ba o köra på!
Nån annan som ska ut och springa sent ikväll?
Har börjat på mitt nya löpprogram den här veckan. Skoj!
Inte tränat ALLS på 10 dagar så var lite skraj att för hur det skulle vara, men kändes underbart att springa 6km ![]()
...!!
...!!Sprang 15 km igår. Fy vad det gör ont i mina höfter och mitt ena knä. Har opererat korsbandet 3 ggr. Vänjer kroppen sig eller är det bara att inse att det inte är värt det? Kändes redan vid 3 km att knät svullna lite. Men vid 11-12 km började det vara riktigt jobbigt i knät.
Svansjön, gör det ont - sluta! Funkar det att springa kortare sträckor? Har du ökat för snabbt?
Jag är gift med en ortoped och han säger att gör det ont får jag ägna mig åt alternativ träning och ta det försiktigt. Aktiv vila.
Ja det brukar fungera. Det är lite från dag till dag. Ibland kan jag springa en mil utan problem ibland 500 meter och det gör jätte ont. Vet att jag borde lyssna mer på kroppen men det är så himla frustrerande att inte kunna röra mig som jag vill. Har elittränat i 5 år innan skadan och i övrigt ägnat mig åt den idrotten i 16 år. Svårt att bara bli stilla. Cykla och simma funkar ej, gympapass går bort då det är mycket hopp i sidled. Har ägnat mig mycket åt pilates, men oftast vill jag tömma kroppen, få upp flåset.
Kan smärtan ge kommande men i framtiden när jag blir äldre?