• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx
    Emmeliina skrev 2013-07-14 22:50:22 följande:
    Usch det låter ju jätte ont :/
    Köp voltaren och smörj in tre gånger om dagen så är det bra om en vecka eller två, förutsatt att du inte frestar på för mycket under träningen. Du kan springa, men ta det lite lugnare. Lycka till med loppen.
  • xmarcusx
    lcln skrev 2013-07-14 22:37:57 följande:
    Får nog tyvärr inse att jag gjorde illa foten på trailen. Vrickade till lite i en nerförsbacke, men kände inget under resten av loppet eller dagen efter. Men kände av det igår och idag har det blivit värre.....jag som inte sprungit på tre dagar och hade en förhoppning om minst 15 km imorgon.

Pepp pepp!! Fram till 30 aug har du ju gott om tid. Synd på benhinnorna, hoppas det löser sig. Har dock ingen aning om vad du kan behöva göra annat än vila.

Om du tejpar foten ska det nog gå bra att springa ändå.

Instruktionsvideo för tejpning:  
    ">

• Svansjön
    Emmeliina skrev 2013-07-14 22:50:22 följande:
    Usch det låter ju jätte ont :/

Men värt det!
  • anyXX

Körde en runda på 20 km här på förmiddagen. Så långt har jag aldrig sprungit förut så det kändes bra, ok tid för mig också 2.05.32.

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    Svansjön skrev 2013-07-15 18:30:25 följande:
    Grymt anyXX fick du ont någonstans?

Nej jag har inte ont (peppar peppar) men jag känner mig rätt sliten och trött i knäna :)
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Zezzan

Var ute en sväng idag. Första gången på länge. först 2km till en kompis sedan 4km tillsammans med henne och sedan hem ca 1.5km Sammanlagt 7.5km. Och jag konstaterar återigen att jag inte gillar att springa i sån här värme. Älskar sommar men inte ur löparsynpunkt. Då gillar jag svalare väder mer

• xmarcusx
    Chianti skrev 2013-07-16 21:56:12 följande:
    Är det tejpning som rekommenderas om man har lättstukad fot, man lindar inte med bandage?
    Jag tror att både och går bra.
Svar på tråden Löpartråden 13