Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Svansjön provat indoorwalking inga stötar och påminner om löpning?
Tack för era svar. Ja jag får nog prata med min ortoped igen. Har en knäskydd med skenor i som jag kan använda som jag fått men jag får mjölksyra och krampkänningar av det. Dessutom är det bara i vägen/otympligt då det är stort och plastskenans nav sliter sönder mina byxor ð???
Jag har inte testat indoorwalking kanske ska göra det framåt hösten. Provade wetwest-löpning i vatten. Det är ändå okej och superjobbigt om man tar i. Kanske får variera mig mer med det.
Anghammarad: Det gör jätte ont i mitt knä.
Är på Gotland. Sprang en runda på 4,6 km längs med stranden häromdagen. Tungt men härligt! Avslutade med ett dopp i havet. Underbart!
anyXX: bra sporre att doppa sig i havet som avslut. Det brukar jag också. Avslutar rundan vid havet. Doppar mig i trosor och sporttopp sen går jag hem blöt!!
Är sedan två veckor anmäld till HM i sthlm i september! Min första :) Förutom träning, hur laddar ni upp inför lopp? Vi åker till Turkiet i slutet på augusti. Känns som det inte blir mycket löpträning den veckan. Är det dumt att lämna skorna hemma eller bör jag ta med dom utomlands och springa något pass? Har inte sprungit längre än 1.2 mil. Bör jag försöka springa närmare 2 mil någon sväng innan själva HM? Vad säger ni? Tips? :)
Förtydligande springer runt 2mil i veckan. är det för övrigt för lite inför en halvmara?
Beror ju på förutsättningar och mål. Om ditt mål är att ta dig runt och ha en behaglig tur så räcker det definitivt! Glöm inte bort att köra några långpass också (15-20km)!
Om du siktar på en "bra tid" kan det också räcka beroende på dina förutsättningar men troligtvis behöver du springa lite mer isåfall.