• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • lcln

Lurade till mig en runda igår. 5 km och Runkeeper visade på 24:58. Tror faktiskt att det skulle vara ca 15-20 sek till...för jag tror inte jag sprang första km på 4:40. Men de andra låg på 5:02-5:05 och det känns som det skulle stämma för jag sprang verkligen allt jag orkade. Även om det skulle vara mer tid så är jag riktigt nöjd iaf.... Ska bli intressant att springa Tjejmilen och få en annan tidtagning...helt kan man ju inte lita på appen.

Foten är helt bra, men den andra gjorde ont som sjutton igår, men jag hann nästan inte värma upp alls.  

anyXX skrev 2013-07-15 15:25:55 följande:
    Körde en runda på 20 km här på förmiddagen. Så långt har jag aldrig sprungit förut så det kändes bra, ok tid för mig också 2.05.32.

Härligt. Bra gjort!  Riktigt avis på långrundan. Försöker få till en själv men det strular med vem som ska ha barnen hela tiden....

• Svansjön

Gick upp 8 i morse för att springa 15km. Tog 3*5km. Första rundan sprang jag förbi ca 30-40 pensionärer med stavar och alla skrek "heja heja". Sen sprang jag om några igen som hade genat mot mål. Då sa de "åhh nu kommer hon igen". Sen sprang jag om alla igen på andra rundan, då hade de precis gått i mål och börjat duka upp picknick. Sen när jag till slut gick i mål på tredje rundan dvs 15km hörde jag dem säga " nämen hon håller på än, oj". Haha lite kul, man blir lite smyg peppad faktiskt. Satt och pratat med maken om vi ska springa Malmö halvmara, kan inte bestämma mig. Vad tycker ni? Sprang idag i lugnt tempo på 1h 18min. Kroppen kändes bra men allt handlar ju om dagsformen.

• Chianti
    Svansjön skrev 2013-07-17 17:01:47 följande:
    Gick upp 8 i morse för att springa 15km. Tog 3*5km. Första rundan sprang jag förbi ca 30-40 pensionärer med stavar och alla skrek "heja heja". Sen sprang jag om några igen som hade genat mot mål. Då sa de "åhh nu kommer hon igen". Sen sprang jag om alla igen på andra rundan, då hade de precis gått i mål och börjat duka upp picknick. Sen när jag till slut gick i mål på tredje rundan dvs 15km hörde jag dem säga " nämen hon håller på än, oj". Haha lite kul, man blir lite smyg peppad faktiskt. Satt och pratat med maken om vi ska springa Malmö halvmara, kan inte bestämma mig. Vad tycker ni? Sprang idag i lugnt tempo på 1h 18min. Kroppen kändes bra men allt handlar ju om dagsformen.
    Men då är du ju van vid massornas jubel, klart du ska springa halvmaran!!Glad

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Chianti

Nån av er som använder pulsklocka?
    Jag har fått låna en och sprungit med, himla intressant att se hur backar och sånt påverkar. Väldigt sugen på att köpa en själv men det är ju en del pengar.
    Nån som har några råd om vilka som är bra resp mindre bra, vilka funktioner man måste ha och vad som är lätt att klara sig utan? Jag kommer bara använda den när jag joggar.

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Themis

Försökte smyga igång igen nu då men vågade inte skriva för då jinxar jag alltihop.

Nu har jag fixat fyra träningar så nu börjar kroppen acceptera att röra på sig igen, så himla mycket feelgoodkänsla man får då!

Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt
  • Tida77

Jag behöver köpa nya skor. Nu har jag Kayano 17. Jag tänkte beställa på nätet men fattar inte vilken sko som är vilken...
    Jag vill ha samma sko igen och om jag förstått rätt så är det då Kayano 19 som gäller. Men är alla Kayano 19 likadana? Vissa ser ut att ha pronationsstöd och vissa inte? Och det verkar finnas hur många olika färger som helst? Är det samma sko eller olika modeller med samma namn? Känner mig väldigt förvirrad och novis!

Någon som har tips på sida att beställa ifrån där det inte tar över en månad att få dem skickade? vill ju helst ha dem i morgon

• Tida77
    Chianti skrev 2013-07-16 21:56:12 följande:
    Är det tejpning som rekommenderas om man har lättstukad fot, man lindar inte med bandage?
    Efter min stukning (men den var rejäl, fick vila helt i två månader!) sa min läkare att tejpning absolut är bäst. Bandage är mest i det akuta läget för att hålla nere svullnaden.
    Jag tyckte att bandaget var skönt att ha när jag inte tränade, men tejpen gav utan tvekan bättre stöd när jag började springa igen.
  • PerG

Jag brukar handla på sportamore.se och wiggle.co.uk och de är snabba båda två (sportamore allra snabbast, men de är ju en svensk nätbutik)

Tida77 skrev 2013-07-18 08:44:20 följande:
    Jag behöver köpa nya skor. Nu har jag Kayano 17. Jag tänkte beställa på nätet men fattar inte vilken sko som är vilken...

Jag vill ha samma sko igen och om jag förstått rätt så är det då Kayano 19 som gäller. Men är alla Kayano 19 likadana? Vissa ser ut att ha pronationsstöd och vissa inte? Och det verkar finnas hur många olika färger som helst? Är det samma sko eller olika modeller med samma namn? Känner mig väldigt förvirrad och novis!

Någon som har tips på sida att beställa ifrån där det inte tar över en månad att få dem skickade? vill ju helst ha dem i morgon

• PerG

Om du ska ha en pulsklocka skulle jag rekommendera en med GPS. Garmin har många modeller så det beror ju lite på vilka behov av funktioner man har? Och vilken budget också!

Sommarfrö skrev 2013-07-18 21:11:31 följande:
    jag funderar också på pulsklocka. tips någon?

Svar på tråden Löpartråden 13