Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Äldsta barnet på 5 år har tjatat länge om att få följa med på en riktig springrunda. med riktig menar han ombytt och med Garmin. Jag lyckades prata honom till att han skulle cykla så skulle ja springa. Vi sprang/cyklade 2km sedan parkerade han sig på gångvägen med en festis medan jag sprang 100meters intervaller framför honom. När jag avklarat 10stycken så sprang /cyklade vi 2 km hem igen
Det vill min 5-åring också! Har planerat att ta med honom på uppvärmningen och springa nån kilometer i hans takt då och då, och så får han låna min gamla garminklocka! Jag tänkte hitta ett par skor som ser ut som mina men Kinvara för barn kostar typ 600-700:- ... hujedamej... ;)
Frågade om han ville träna med mig idag oxå men nej det ville han inte. Han är sliten sa han det är jobbigt att träna haha
Kul att barnen vill vara med och träna! Jag har en femåring som också vill följa med, men det har inte blivit av än. Har kommit igång lite med att köra intervaller med en kompis. Jag gjorde som så senast att vi värmde upp ca 1,5 km. Sen körde jag varannat varv (på300 m bana) snabbare än jag brukar (låg på 3.30-4.30) och varannat varv långsammare än jag brukar (runt 6.00). Körde 3 ggr fort och 3 ggr långsamt. Min vanliga hastighet ligger på ca 5.30. Jag använde runkeeper så hastigheterna är inte exakta, men ändå. Sen körde vi lite styrka och spurtade uppför en backe 3 ggr. Det kändes som det gav en del. En annan gång testade vi fartlek.
Nu är det 1,5 vecka till Malmö halvmara. Jag börjar bli lite spänt nervös! Mycket beror på vädret känner jag. Är det varmt och kvavt är jag inte säker på att jag kommer springa hela sträckan, men är det svalare tror jag det ska hå bra. Har shoppat lite på sportamores er som jag ska hämta ut idag. Ny keps så jag slipper skämmas och lite annat smått och gott. Kul!
Ja jag glömde skriva att när jag springer intervaller så kör jag först uppvärmning ca 2km och lika långt efteråt för att få ut mjölksyran.
Hur kör ni uppvärning. Går snabbt eller joggar långsamt?
Köpte nya asics Kayano igår, nu kommer det gå fort ð???