Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag har Garmin 210 ch är super nöjd. Använder dock aldrig pulsfunktionen.
Jag har en garmin, jag tror den heter 305, mycket nöjd med den.
Nackdel är möjligtvis att den tar tid på sig att hitta satelliter ibland, men det beror nog mer på att vi bor mitt bland massa träd än på själva klockan...
Pulsbandet har alltid funkat bra så jag kan rekommendera den.
Hade äntligen fått till tid till en långrunda igår....men så slog halsont och huvudvärk till helt plötsligt. Blev en kväll framför tv:n istället. Får hoppas att jag får till det nästa vecka istället.... lääääängtar.
Är hos svärföräldrarna på landet och stack ut på långpass i soligt, men lite blåsigt, väder. Hade inte ätit tillräckligt bra innan, men det kändes helt ok ändå. Hade laddat ner poddversionen av två sommarprat, vilket var ett trevligt sällskap. MEN... Efter 13 km hade jag börjat få blåsor på en fot och i samma veva läste Kristian Gidlund brevet till det barn han aldrig kommer att få, eftersom han är döende i cancer. Strupen drog ihop sig, tårarna kom - och jag kunde inte fortsätta. Fick inte luft!
Jag har läst brevet på bloggen, men det träffade ändå så hårt. Aj! Fick stanna och gå tills jag samlat mig och resterande 3 km blev supertunga...
Hjälp!
Hur hittar jag tillbaka till min motivation att springa? Tappade den egentligen efter gbgvarvet, var sjukt i några veckor direkt efter och har efter det mest gjort halvhjärtade försök att träna. Vill så gärna börja njuta av mina träningspass igen men jag har inget att träna inför. Är anmäld till tjejmilen men det vet jag att jag fixar lätt, springer milen på strax under timmen idag på träning. Känner dock att jag börjar tappa orken jämfört i våras ( i så konstigt med tanke på att jag då faktiskt inte skolkade från träningarna)
I mina drömmar så tränar jag tre dagar/ v. Ett lite längre (över milen), ett vanligt (7-8 km) samt ett pass med intervaller. Problemet är att jag helt tappat motivationen, äter hallon går istället för att springa och fuskar med intervallerna.
några tips från er träningsmänniskor!?