Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tack för tipsen!
Hittade ett schema på jogg.se senare som jag börjat följa. Har kört intervall en gång men då joggade jag lugnt emellan, men ska nog gå eller stanna helt när jag kör intervallpass nr två idag.
wiii längtar tills jag ska ut och löpa ikväll då det blivit lite svalare! Har märkt att jag springer bäst då det regnar och är lite småkyligt(?) Sprang 5 km en gång på 23:59 vilket jag dock aldrig slagit men är stolt över den tiden..
Nån fler som ska ut ikväll o springa? =)
Sprang just en 7,5 km runda i 19 grader och lätt duggregn. Det är inte klokt vilken skillnad några graders temperatursänkning gör på hur skönt det är att springa. Detta var en ren nöjesrunda och jag hade gärna fortsatt en bit till men jag börjar tyvärr få lite känningar i knäna så jag vill ta det lite försiktig.
Man vet att man har fått tillbaka lusten att springa när man önskar att det inte vore vilodag...
Nu har jag kört 3x5 minuters intervaller med 2 minuters gåvila emellan. Funkade bättre med gång för mig med
höll 5.28 i snitt alla tre intervaller, känns bra!
Och håller med om att det är mycket lättare att springa nu när det är något svalare ute igen!