• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • AnnC

Förresten ni som kört intervaller, hur lång tid har det tagit för er att märka skillnad och hur mycket skillnad? Otålig hehe ;) man vill ju ha resultat typ igår

• PerG
    AnnC skrev 2013-07-31 19:36:13 följande:
    Förresten ni som kört intervaller, hur lång tid har det tagit för er att märka skillnad och hur mycket skillnad? Otålig hehe ;) man vill ju ha resultat typ igår
    Jag började relativt seriöst med intervaller en gång/vecka i början på året och då låg varje kilometer (5x1000m) på ca 4:20-4:30 och nånstans i mars kom vi ner under 4:00 per intervall. Sen vet jag inte exakt hur mycket det påverkade min miltid men i mars krossade jag mitt gamla personbästa (från ett år tidigare) på milen med 2½ minut!

Så du bör nog kunna se resultat inom några veckor om du kör det relativt regelbundet!
  • AnnC

Det låter bra det! Ja planen är en gång i veckan här utöver två distanspass så ska bli spännande att se vad det ger

• Familjenärlivet

Ska till Skåne, Österlen ett par dagar. Tänkte passa på att springa något pass där. Någon som har förslag på trevlig/vacker sträcka ?

• Emmeliina

Aha okej där känner jag inte till så mycket men annars är där väldigt fint nere i sandskogen i Ystad.

• anyXX

Sprang en runda på 15 km idag, sista långpasset innan halvmaran nästa lördag. Ska ta en eller två kortare rundor till och sen vila mig i form :) kändes helt ok idag, snittade på 6:00 vilket är helt ok för mig på längre distanser.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Jespis

Uj-uj... Jag gick in i intervallpasset med liv och lust i torsdags. And I am paying... Idag är det långpass och jag har träningsvärk from hell! Kul!

Jag räknar med att det känns bättre när jag blir varm. Dessutom är det låren som är värst och det tror jag inte är något problem i långa, långsammare pass. Men shit vad jag är öm!

Svar på tråden Löpartråden 13