Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag är grymt imponerad, men inte det minsta sugen!
Bra gjort anyXX och PerG
Var ute på långpass igår och det var SÅ tungt, trist och jobbigt. En riktigt sur tur! Jag fick ont i sidan (inte håll) och kände av höften efter en mil, så jag stannade till och stretchade och drack lite. Pinade mig igenom ytterligare 6 km, men det var verkligen hemskt! Igår kväll och i morse hade jag ont i höften och funderade på att skita i långpass och halvmara - jag springer ju för att må bra!
Enligt Szalkais träningsprogram för halvmaran skulle jag springa 5 km lätt löpning idag. Tänkte skita i det, men så kändes det inte bra det heller... Maken jobbar till imorgon kväll, så jag tog med mig barnen till ett elljusspår jag aldrig testat förut, men som är bara 2,4 km långt. Placerade barnen i ett hallonsnår med varsin liten hink och så sprang jag - kollade läget efter första varvet och de var så upptagna att jag mest störde
. Det var så skönt att springa i spår att det blev tre varv. Jag tror att jag ska åka dit framöver - mysigt att få springa i skogen och att slippa asfalt! Kände mig mycket mer positivt inställd efteråt - och kände inte av höften alls! Hurra!
*psst*
Jag vågade äntligen lämna löpbandet och jogga/springa lite utomhus nyss, trots mina dumma fogar.
4 km och det kändes okej!!!!
![]()