Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag tror tyvärr att det där är ett problem på de mindre "hårda" loppen.. T.ex Tjejmilen och vårruset lockar ju många som kanske inte är så tävlingsinriktade och då minskar kanske förståelsen för att visa hänsyn för att en del vill jaga tider...
För två år sedan såg jag en del som gick redan efter 200m på vårruset från första gruppen!? trots massor med skyltar och uppmaningar att de som skulle gå och "jogga" skulle ställa sig i grupp 4 eller bakåt (har jag för mig)... Visst finns problemet på andra lopp också men just "tjejloppen" verkar det vara bedrövligt lite hänsyn mot varandra?
Sprang midnattsloppet i Malmö igår. Har aldrig sprungit på så bra innan men fick samma tid som jag fick på ett annat lopp förra veckan, men det var samma problem här med att komma fram, speciellt de första 2-3 km. Tiden blev 1:08 så jag är väl ändå nöjd med tanke på att det bara var femte gången jag sprungit en mil någonsin. Och kul var det!
Bra jobbat emmelina! monstermamman du gjorde säkert ett bra lopp för den skull ändå. Man kan ju inte råda över allt.
min rygg känns bättre nu men inte helt bra. har försökt löpträna på som bara den denna vecka. har resonerat som så här kring HM på lördag. jag ska ta mig runt och om jag måste gå ett par km så får jag väl göra det då... tror jag kan göra ett fint lopp om formen håller i sig. gjorde 15km på 1h34min härom dagen så det bådar rätt gott för en eventuellt bra tid för mig som inte springer särskilt snabbt. men jag har aldrig varit särskilt taggad på att få till en bra tid. jag känner bara att det ska bli så kul att springa loppet!
Ja det är det trista med stora lopp, bra jobbat ändå monstermamman och emmelina. Lycka till sommarfrö!
En mil idag. Blir nog bara en liten runda på onsdag nu och sedan tar jag det lugnt till lördag och Stockholm halvmarathon. Allt känns bra, det enda problemet är att det vimlar av genomförkylda människor runtomkring mig. Livrädd för att åka på något
Idag 2 km , 5x150m flytintervaller, 2 km nedvarvning (som nog gick lite snabbare än tänkt - tog med mig farten från intervallerna tror jag...)
På torsdag 4 km i lugnt tempo, på fredag en dag i bilen och på lördag är det dags... Hjälp!
Är det fler än jag som startar i Sthlm idag? Min start går 15.45. Flög hit igår, fokuserar på att äta bra och ganska mycket. Frukosten på Blu Radisson Waterfront är fantastisk, men måste få i mig lunch också... Bara fjärilarna i magen makar sig.
Lycka till!!
Har som genom ett under klarat mig från förkylningar de sista veckorna så idag ställer jag mig på startlinjen. Skall bli kul. Lycka till ni andra som skall springa.