• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • anyXX

På söndag blir det ett mindre lopp i grannkommunen! 1 mil är jag och en kompis anmälda till. Kul! Känner mig pepp, men lite förkyld...hoppas det inte blir värre!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Jespis

En vecka kvar till halvmaran. Jag tycker att det har gått lite trögt med träningen i år. Först ont i höften så att jag inte kunde eller vågade springa, sen hoppade jag på träningsprogrammet i vecka 12 eller 13 av 20. Har kämpat på, men i år var det varken roligt eller lätt... För en vecka sedan fick jag problem med höftböjaren efter ett löppass. Kunde inte lyfta benet utan fick hjälpa till med handen när jag skulle i och ur bilen och liknande. Tog tre dagar innan jag kunde röra mig normalt. Blev skiträdd! Men nu är jag ok, kroppen känns ok. Fast i huvudet är jag inte redo för någon halvmara. Känner mig skraj!

• Zezzan

Hej hej
    länge sedan jag skrev här. Har tränat en hel del men typ ingen löpning. Har sprungit ca 1 mil i veckan bara. Men tränat power walks, tabata och cirkelträning. Hade ställt in mig på att strunta i HM om 2 veckor. Men nu kommer suget krypande. Idag har jag varit ute och gått 2 gånger sammanlagt 19km och sprungit 3km. Hmm funderar på om jag trots allt ska åka in till Oslo och ställa mig på startlinjen och låta det gå som det går. Max tid är 3.5 timmar och det ska jag klara om jag så bara går hela runt. Om jag bara har som mål att ta mig runt. gå springa, gå springa osv så borde det gå. Eller? Är jag helt knäpp? 

• PerG

Klart du ska springa! Du kommer klara det galant! Gå inte ut för hårt bara så kommer det gå tokbra! Om du sprungit en mil i veckan är det ju lugnt! 3:30

är ju powerwalkfart så du lär ju inte bli avplockad av banan! ;)

Zezzan skrev 2013-09-06 21:56:54 följande:
    Hej hej

länge sedan jag skrev här. Har tränat en hel del men typ ingen löpning. Har sprungit ca 1 mil i veckan bara. Men tränat power walks, tabata och cirkelträning. Hade ställt in mig på att strunta i HM om 2 veckor. Men nu kommer suget krypande. Idag har jag varit ute och gått 2 gånger sammanlagt 19km och sprungit 3km. Hmm funderar på om jag trots allt ska åka in till Oslo och ställa mig på startlinjen och låta det gå som det går. Max tid är 3.5 timmar och det ska jag klara om jag så bara går hela runt. Om jag bara har som mål att ta mig runt. gå springa, gå springa osv så borde det gå. Eller? Är jag helt knäpp? 

• PerG

Jag är så förbannat trött på den här jävla förkylningen! Två veckor och det känns fortfarande kasst! Trodde typ i förrgår att det var bättre men sen kom en ny omgång med halsont och hosta!?? Känns som det är iaf 2-3 dagar kvar minst...

Hade tänkt springa 10 000m på löparbana på tisdag men det känns som det ligger i riskzonen.... ;(

• Zezzan

Ja precis vet ju att jag hade klarat attgårunt på 3.5 men ändå pinsamt att få så dålig tid. Jaja iår blev det så. Men tror nog jag kommer kunna pressa mig mer bara jag är där och får på mig nummerlappen. Vi får se hur det går. Men runt ska jag fan ta mig hihi

• Zezzan

Blev 5km terräng idag. Märktes att jag inte brukar springa terräng. Höll på att ramla typ hela tiden haha

• anyXX

Blev inget lopp idag pga förkylning. Trist, men så är det. Letar nu efter ett annat lopp, sugen på något innan vintern :) någon som sprungit bulltoftabrutal? Låter läskigt? Men kul?

flicka 2008 & pojke 2010
  • Monstermamman

Tjejmilen igår. Fy vad mkt folk. Kändes som om jag sprang på bra men jag är så grymt besviken på tiden, 61 min. Har aldrig på träning sprungit över en timme utan alltid mellan 55 och 60 min. jag verkligen ville få en bra tid så sprang jag på så mycket jag orkade men eftersom det var så mkt folk så gick det inte att komma fram. Sen var inte alla så bra på att hålla åt sig, startade sent (anmälde mig sent och tog första bästa grupp vilket var 68 min) men många gick redan i första backen och alla visade inte hänsyn och släppte förbi snabbare löpare.

Svar på tråden Löpartråden 13