Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag gjorde det! Jag klarade 15 km!! Har varit lite orolig över mina vader men efter tre dagars vila satsade jag på en MYCKE lugn distans och mitt mål var att klara 15 km-rundan. Och det gjorde jag med glans! Jag säger att jag joggade runt men tittar man på tiden kan man tro att jag har gått halva rundan
1h o 40 min kom ja gin på. Målet var att klara rundan och det gjorde jag! Kunde till ome växla ner o axa de sista 2,5 km! Så nu ska bara orken i benen byggas upp och tiden bantas ner!! Natti natti
Snyggt jobbat tettelisa! Och det tempot är väl definitivt inget att skämmas över!
Jag är trött på att vara förkyld nu och bestämde mig därför för att friskförklara mig. Blev en kort löprunda i skogen igår. Jag bara älskar att springa i skogen, över stock och över sten :) Tempot blev hur lågt som helst och pulsen var uppe i taket hela tiden, men det är ändå lycka jämfört med det tråkiga asfaltsharvandet.
Nu blir det en tur till naprapaten. Får se hur kroppen känns efter det :-P Hon brukar misshandla mig rätt så rejält.
Tettelisa: Men vad bra jobbat! Du skulle kunna fixa några km till och vips är du uppe i en halvmara!
Stenfalk: Fasiken vad smart att kunna friskförklara sig själv sådär
m o e: Imponerad av att du lyckades hålla uppe tempot under så många intervaller.
Själv är jag lite sur idag
Ena knät bultade hela natten och idag har jag de klassiska smärtorna för löparknä!!!! Av en jäkla handbollsträning... känns lite ironiskt när man sprungit i mängder av mil och inte kännt något!! Mutter! Man är för gammal för att hålla på med sådant där.... men det är ju så himla roligt!
moe: Najs... den ska jag definitivt köra! Kan man inte få lite av hennes magmuskler oxå????
Nu har jag iallafall tryckt i mig lite ipren och värsta smärtan lagt sig men det känns ändå så trist. Känns som om man rubbat balansen i kroppen. Så nu får jag bita i det sura äpplet och vila! Usch, tvi och blä!
Jag tycker stretchen ovan känns mest i den övre delen av muskeln och senan. En som är bra att komplettera med är att stå med benen i kors, med fötterna intill varandra (lyft gärna upp den bakre fotens tår lite ovanpå den andra foten) och luta sig framåt eller snett framåt åt främre foten till. Då drar det bra på utsidan av knät och ner mot vaden på det bakre benet.
Nu är jag hemkommen från naprapaten i alla fall och dagens misshandel var mycket mildare än vanligt. och behandlingen gjorde knappt ens ont. Tjoho! Betyder att jag är mycket bättre än tidigare.
Och idag kom mitt paket med skor och cykelprylar :) Skorna får nog vänta tills imorgon, men jag funderar på att ge mig ut på en cykeltur och inviga kadensmätaren nu.
stenfalk: Jag är lessen men jag får inte riktigt till det. De håller på att garva ihjäl sig åt mig här på kontoret då jag nästan föll ihop i en liten hög i mitt försök att leka akrobat. Men den låter onekligen bra men jag misstänker att jag gör fel. Kan inte du ta ett kort och visa?
Och du.... ut och cykla med dig nu!
Gaby: Haha. Inte lätt att beskriva. Men grunden. Stå med benen i kors, som om du vore kissnödig. Benen skall vara raka, inget böj i knäna. Och böj dig framåt genom att fälla i midjan. Resten är bara smådetaljer för att få den att ta bättre. Det kan vi ta sen. Ska se om jag kan få pojkvännen att agera fotograf kanske.
Nu ska jag ut och cykla :)