• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gaby 01

Kaya: Håller med dig... kläder är halva nöjet med att träna! För mig är kläderna motivationshöjande så det heter duga.

Jag är inne i en ätafas! Jag dammsuger omgivningen och det behöver knappt ens vara gott och trotts mängderna så blir jag inte mätt. Dock försöker jag äta nyttigt först så jag får rätt byggstenar och sedan toppar jag det braiga med det väldans onyttiga Mums!

• Kaya

Gaby - det där är bästa sättet att se på kost! Jag gör likadant med min enorma aptit - laddar in enorma mängder nyttigheter och tycker därmed att jag har kvalificerat mig för mycket "guldkant", nästan varje dag... Det känns OK eftersom proportionerna mellan BAS och GULDKANT blir "rätt" på så vis... men någon låg fettprocent uppnår man kanske inte med den metoden!

Himmel vad jag är skönt trött i kroppen nu... har tränat MYCKET i några dagar. Skönt!

K

• rövardotter73

m o e : Är inte tjejmilen nästa söndag?
    Kom igen, gör mig sällskap... Det finns ju 5 km också...

Jag har inte bestämt mig för att åka till västerås och springa i morrn men lite suger det nu när det känns som om löplustan kommit tillbaks efter en lååång kamp.
    Jag sprang faktiskt 4 km idag med på under 6 min/km och det gör mig så himla nöjd. Nu har jag nått ett av mina mål. Nästa mål är milen på 59.59.

Gissa vad som råkade hända idag då? Jo, jag måste ha halkat på tangenterna men (oops) så var jag anmäld till Lidingö tjejlopp då...
    Har som mål att springa så bra jag kan men 60 min på den banan kan bli tufft. Sist sprang jag på 1.06 så målet är väl att förbättra den tiden.
    Ojojoj, så det kan gå...

Kaya och Gaby; Jag har också enorm aptit och hade lagt på mig över sommaren. Tänkte hålla igen lite för att minska lite i vikt men började springa, cykla och simma istället. Nu äter jag mer än någonsin men har ändå gått ner lite. Får väl kanske tänka lite på VAd man stoppar i sig precis som ni är inne på. Nu har jag laddat med knäckemacka... och ett litet glas vin...

Tycker jag är "värd" det

• Kaya

Åh! Jag har precis samma mål, milen på 59:59... sen är jag nöjd!

• Gaby 01

rövardotter: Nej men se där vilken bra halkning! Jag ska oxå springa Lidingöloppet och jag längtar. Gillar skarpt att spring terräng även om det mesta av min löpning just nu går ut på att vänja kroppen vid asfalt.

Hur många är vi nu ska som springa milen på Lidingöloppet??
    Rövardotter
    Gaby
    fortsätt fyll på listan....

Nu ska här stressas iväg på handbollsträning. Vi ska spela ihop veteranlaget till cupen första helgen i sept. Ska bli jätteroligt men misstänker att träningen ikväll blir mer som öppna förskolan. De flesta har sina små med sig så vår handbollskoncentration lär vara obefintlig

Imorrn jäklarns ska här springas intervaller. Tänkte köra 6 st 3 minuters med rejäl uppvärmning innan och nerjogg i 3-5 km efteråt. Längtar verkligen!

• Knugen2010
    Kulta17 skrev 2010-08-25 20:42:52 följande:
    Sorry för mitt ovetande
    Jag är långsint.
  • m o e
    rövardotter73 skrev 2010-08-25 22:31:33 följande:
    m o e : Är inte tjejmilen nästa söndag?
    Kom igen, gör mig sällskap... Det finns ju 5 km också...
    Så du SKA vara med?Jo, det är en dryg vecka kvar. Men det blir nog inget sprunget ikväll, eller jo, fast träning bara. Har ingen lust att betala en massa för ett träningspass. Jag skulle ha anmält mig via jobbet innan semestern, men då vågade jag inte för att jag inte visste vilket datum tjejmilen var och ville inte riskera att få dem för nära. Och det är lite surt att betala för ett lopp man kan bli "bjuden" på... Men nästa gång kan vi väl springa båda två och sporra varandra lite? 27 minuter? 25?

Vilken sträcka ska du springa?
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • rövardotter73

Är himla springsugen men insåg idag att jag hinner inte åka till Västerås och springa blodomloppet. Hm, får springa hemma istället men det hade varit kul med ett litet motionslopp.
    Här regnar det nu och jag sitter på jobbet och laddar för att trampa hemåt. Min rygga är inte vattentät så jag måste packa in allt i plast innan jag kan åka. Någon som vet någon bra rygga för en cyklande lärare som ofta släpar med sig för mycket fram och tillbaka? Helst regntät då...

Jag har läst nånstans att man inte ska använda vittvättmedel till vita sportBH:ar för då blit de missfärgade. Har någon annan hört det eller har jag drömt?
    I så fall, hur håller man sin vita BH fräsch?

Lite OT men bara lite

Nej, nu ska jag åka hem.

• Gaby 01

Så var handbollsträningen gjord! Fasiken jag kan fortfarande inte riktigt smälta hur oerhört olika det är att träna löpning och en fysiskt sport. Jag kan springa bra länge nu och ser mig själv som vältränad MEN ute på handbollsplanen så känns det som om man aldrig tränat tidigare. Min kropp vill inte alls kännas vid denna träning och är så seeeg och "otränad". Men det är fortfarande väldans skojj och det är väl det som är viktigt men det är lite frustrerande att inte kunna göra samma saker som tidigare på plan. Man drar iväg ett skott som hjärnan säger sitter stenhårt uppe i högra krysset men i verkliga livet så lobbar man bollen rakt i händerna på målisen Surt!

Nä imorrn väntar som det ser ut löpträning igen och åter på med de sköna löparskorna!

Svar på tråden Löpartråden 13