• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Välj en startfålla du får en bra plats i om du ska satsa på bra tid Jespis. Jag ställde upp i en kompis lag och det var så trångt den första kilometern att det inte var kul ens.

Michael 310, bara att ta ny tag. Jag hoppas det var tillfälligt.

• Zezzan

Nytt Efter cancern PB på 5km slog jag till med idag. 28.18. Var egentligen meningen att ta en skönrunda på vägen hem från jobbet. Motvind så jag höll på att blåsa av vägen. Men benen var pigga  

Glada mig fotograferad av sonen. 

Har ni testat flipbelt förrästen (det jag har runt magen). Gillar den skarpt att ha pengar, telefon, nycklar i. Tummen upp. 

• Sorbus
    Zezzan skrev 2015-04-23 17:21:49 följande:

Nytt Efter cancern PB på 5km slog jag till med idag. 28.18. Var egentligen meningen att ta en skönrunda på vägen hem från jobbet. Motvind så jag höll på att blåsa av vägen. Men benen var pigga  

Glada mig fotograferad av sonen. 

Har ni testat flipbelt förrästen (det jag har runt magen). Gillar den skarpt att ha pengar, telefon, nycklar i. Tummen upp. 

Grattis! Och så härlig bild, jag blir på bra humör

Tack för tipset om flipbelt. Inga av mina nyare löpkläder har någon ficka så nu måste jag hitta något annat att ha nycklarna i. Jag tittade på ett annat bälte men det verkade inte sitta så bra på.
  • Jespis

Jag köpte ett flipbelt vid halvmara-området i Stockholm förra året. Älskart!

• Anghammarad
    Zezzan skrev 2015-04-23 17:21:49 följande:

Man skall aldrig låta pigga ben förfaras.
  • Zezzan

Nej att låta pigga ben förfaras är en dödssynd!!!

Ja flipbelt rekommenderar jag absolut. Jag blir irriterad av skrammel och sånt då jag springer så har tidigare stått och tagit av så jag endast haft en nyckel då jag ska springa osv. Nu slänger jag ner hela stora nyckelknippan utan några som helst problem. Det ligger tätt mot magen så det blir inget ljud. 
    Får lätt skavsår av mobilhållaren jag hade på överarmben förut. Nu är det problemet löst. Älskart. 
    Men nu när jag gått ner närmre 18kg så har den jag har blivit aningens förstor. Men funderar på att sy in den bara

• Waimea
    PerG skrev 2015-04-13 21:18:40 följande:

De där målen har ju jag också! ;).. Men det är väl inte försent? Du är var väl inte så långt ifrån innan graviditeten och fotstrulet (var det väl?)

Själv låg jag inte så långt ifrån förra året men har tappat rejält under vintern så jag är en bit ifrån just nu (strax över 42 på milen för några veckor sedan jämfört med 40:54 förra året. ;(.. ).. Men i år blir det nog en hel del att bygga styrka och sen slimma bort onödig extravikt så ska jag nog satsa på fart till nästa år!

Nämen hej PerG!

Nej, det var inte så långt borta, i alla fall inte på halvmaran. 2 minuter och 49 sek.. Men med tanke på att jag snittade 5.45 min/km och dessutom fick ont i höften (!) sist jag sprang en femkm-runda, så är det jävulskt långt borta just nu. Men min lilla bebis är ju bara tre månader så då ska det väl inte vara så himla nära. Sprang min andra runda i förrgår och bortsett från det höftonda fanns det en go känsla i kroppen och mkt mindre träningsvärk än gången innan. Nu har jag ont överallt efter gårdagens ridträning..
  • Jespis

Testar 16:8 i stället för 5:2 ett tag och hoppas det ska funka bättre med löpningen. Idag hade jag grundat med två koppar kaffe och Keplers Stalker i lurarna. Tog bilen till ett elljusspår som jag gillar, men som är bara 2,4 km. Första varvet var aptungt, men sen tog det sig. Blev 5 varv - alltså 12 km. Nu kommer maten att smaka bra!

• Duckan

Jag har ingenting att rapportera om. Jag skäms! Det här kan vara sämsta tänkbara uppladdning någonsin hos någon som är anmäld till maraton.

Svar på tråden Löpartråden 13