• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • straight arrow

Fick nån lättare bristning i en nackmuskel i söndags på gymmet... Skyller på åldern, sånt hände aldrig förr haha

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • Waimea

Mikael: vilka fina tider jag ska igång och springa till helgen efterkontroll på torsdag, så jag funderar över målsättning och ambition och ville ha lite inspiratio. Hade en dröm om milen under fyrtio och halvmaran under 1.30 för ett par år sedan, men med tre barn, häst och otränad kropp får jag sänka ambitionsnivån...

• Waimea
    Läskande skrev 2015-04-12 19:36:03 följande:

Usch! Så irriterande! Hoppas det blir bra snart!

När jag berättade för min mor att jag hade muskelbristning i vaden sa hon "det är åldern!" Gulp :)

Brukar kallas gubbvad
  • PerG

De där målen har ju jag också! ;).. Men det är väl inte försent? Du är var väl inte så långt ifrån innan graviditeten och fotstrulet (var det väl?)

Själv låg jag inte så långt ifrån förra året men har tappat rejält under vintern så jag är en bit ifrån just nu (strax över 42 på milen för några veckor sedan jämfört med 40:54 förra året. ;(.. ).. Men i år blir det nog en hel del att bygga styrka och sen slimma bort onödig extravikt så ska jag nog satsa på fart till nästa år!

Waimea skrev 2015-04-13 13:18:28 följande:

Mikael: vilka fina tider jag ska igång och springa till helgen efterkontroll på torsdag, så jag funderar över målsättning och ambition och ville ha lite inspiratio. Hade en dröm om milen under fyrtio och halvmaran under 1.30 för ett par år sedan, men med tre barn, häst och otränad kropp får jag sänka ambitionsnivån...

• Duckan

Ni är rysligt snabba här i tråden. Jag känner mig ännu mer som en halvrund snigel när jag läser om era fantastiska tider på milen och era mål.
    Även om man bara ska "tävla" med sig själv så smyger sig ett visst avund på får jag erkänna.

• Läskande

Haha! Gubbvad! Läste på om det.. Men det stämde inte :P dessutom blir det gummvad för mig :D

• Läskande

Duckan! Jag är 38år :) jag tycker inte att jag tränar så hårt. Men då jämför jag med hur jag tränade förr, så det kanske blir fel :D

Jag älskar ju att tävla.. Förbättra tider och så.

Men som sagt, nu är min utmaning att springa längre.

Nu har jag kört crosstrainern några dagar. Skittråkigt :P men få väl bli så ett tag.

• Duckan

Jag är 40 år och började så smått att röra på mig för tre år sen. Då med 7 kg övervikt och en kroppsfetthalt på 40,4 % enligt en mätning. Jag gillar vin och att smygröka också så jag har lite emot mig kan man säga. Inte den hälsosamma typen  .

• Läskande

Hehe, okej :) jag började springa när jag var 6år .

Men hey, bra gjort att börja ju!

Fetthalt skulle jag inte våga mäta:P

Jag köpte såna compressions strumpor. Syster bara " förr hette de stödstrumpor :P"

Svar på tråden Löpartråden 13