Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Undrar om jag ska önska mig en Garmin. Jag har svårt att få dessa olika Runkeeper-appar att fungera. Det är som att de slås ut längs Sveavägen och klockan rusar och visar felaktig fart. Högst irriterande.
Min snabbaste mil gjorde jag faktiskt lite bakis. Hässelbyloppet i höstas, 53.51. Annars ligger jag runt 55-57 på en vanlig motionstur.
Jag ligger också runt 25 min på 5 km som bäst, nu är jag ännu långsammare...
Undrar om jag ska önska mig en Garmin. Jag har svårt att få dessa olika Runkeeper-appar att fungera. Det är som att de slås ut längs Sveavägen och klockan rusar och visar felaktig fart. Högst irriterande.
Michael - vad är det för skillnad på 610 (love it!) och 620? "Måste" jag köpa en?
Muskelbristningen är nog ganska ok - har inte känt den på hela dagen. Har i och för sig bara jobbat och kört hämta-barn-handla-laga-mat-och slava-hemma-racet. Ingen löpning (maken är på konferens i Paris och jag är inte alls avundsjuk).
Jag hade en Garmin 210 som första klocka. ÄLSKADE den. använde den tills den tackade för sig. I vintras fick jag suunto ambit2 av sambon för att fira att jag var färdig med cellgifterna. Men blev aldrig kompis med den. Sålde och köpte Garmin 220. Tror jag gillar den som jag gillade 210an. Dessutom är den snygg ![]()
7åringen här hemma kom fram till mig då jag stod på köket och ifrågasatte varför vi aldrig tränade tillsammans längre. så helt plötsligt blev det bestämt att vi skulle ut och träna. Jag tog benen och han tog cykeln. 5km avklarade
Nu är det endast ett intervallpass kvar denna vecka. Känns nästan sorgligt när jag är inne i ett flow ![]()
Jag har inte sprungit på 5 dagar. Jag dör av tråka.
Idag ställde jag löpbandet på jättebacke och gick. Får hålla mig från att öka takten :/
Är såå less på den där crosstrainern .
Min muskelbristning är inte bra. Än.
Ni är rysligt snabba här i tråden. Jag känner mig ännu mer som en halvrund snigel när jag läser om era fantastiska tider på milen och era mål. ![]()
Även om man bara ska "tävla" med sig själv så smyger sig ett visst avund på får jag erkänna.
Perg, klok som en bok som vanligt