• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Läskande

Jag tänkte att strumpan skulle hjälpa till att  stabilisera vaden och göra så att muskeln återhämtar sig snabbare.

• Sorbus
    Duckan skrev 2015-04-14 09:11:23 följande:

Ni är rysligt snabba här i tråden. Jag känner mig ännu mer som en halvrund snigel när jag läser om era fantastiska tider på milen och era mål.
    Även om man bara ska "tävla" med sig själv så smyger sig ett visst avund på får jag erkänna.

Här är en snigel till så du är inte ensam. Jag förstår vad du menar med att man blir lite avis. Fast jag har egentligen aldrig ägnat mig åt löpning utan började för ett par år sedan bara för att jag ville vara ute när det var fint väder och samtidigt göra något med mer puls. Och sedan dess har jag varit ute sprungit mest när andan faller på, så det är mestadels springa för att det är roligt och inte särskilt resultatorienterat. Sett till det så har jag trots allt gjort en hel del framsteg. Fast ändå...
    Vi får köra snigelrace-klassen och låtsas att vi inte såg snabbisarna *lalalala* liksom (och så finns det faktiskt många som är ännu långsammare, i alla fall om jag kollar tider på olika stora motionslopp - så det så)
  • Sorbus
    Duckan skrev 2015-04-14 17:09:09 följande:

Sorbus, helt rätt! Jag må vara en snigel, men jag är seg

yeeey! Skrattande
  • Michael 310

Tycker det är bra ATT man springer, farten är inte det viktiga. Bara genom att faktiskt ta sig ut har man vunnit över alla slöfockar ;)

• Zezzan

Duckan jag är inte speciellt snabb. 2012 började jag springa och då lyckades jag med 25 min på 5km, 55km på 10 och 2.15 på HM.
    Bättre än så har jag inte varit. 
    Nu är jag dock en bit därifrån efter sjukdomen. Men nu har jag iallafall klarat att komma under 30 på 5km. nämligen 29.10 jippi. 

Häromdagen skulle jag ut på en lite lugn kort runda. Det slutade med 6km. Jag håller på och ökar med 0.5km i veckan nu. Så än så länge är 6km långpass för mig. Men snart så är jag förhoppningsvis uppe i lite distans. Jag har verkligen inget tålamod och tycker detta är super jobbigt att ha gått tillbaka så himla mycket i både distans och hastighet

• Zezzan

Sålde förrästen min Suunto Ambit 2 som jag aldrig blev kompis med och köpte en Garmin 220 som jag testat 2 gånger och jag tror baskemig det är kärlek

• Duckan

Vad härligt med en tempoökning Zezzan! 29,10 är inte långt i från 25 min. *applåderar*

Svar på tråden Löpartråden 13