Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Duckan, följer du något träningsprogram? Jag följer Szalkais för halvmaran och tycker att det blir den där piskan och moroten jag behöver. Om inte det funkar är det dags för universalknepet: NYA PRYLAR! Köp något snyggt! Kram!
Jespis, nix pix inga program här inte. Jag bara springer. Envis gammal åsna som gnetar på och gnäller om vartannat.
Har sagt att om jag grejar 2,5 mil så blir det start. Ska prova i helgen.
Nytt och snyggt ska det banne mig också bli.
Nu så, 8,8 km i okej fart. Veckan är i gång!
Det är rea i löparshopen på marathon.se - apropå snygga prylar...
Veckans långpass = 8km
Det går framåt
Här går det undan, nyss var det ju 6 km Zezzan!!
Sprungit och lämnat sonen på dagis i hans nya vagn :) 12,5 km. Men gud vad mycket tyngre det är att springa med vagn! Tappade nästan 1 min / km i fart..
Herregud, det kan jag inte ens föreställa mig att göra Michael 310. Tycker min bakdel räcker som "tyngd".
Här går det undan, nyss var det ju 6 km Zezzan!!
Sprang en runda i söndags. Det kändes fint så jag bestämde mig helt enkelt för att springa tills det inte kändes fint längre, vilket inträffade efter 18 km. Tyvärr gick det väldigt fort från att kännas fint till att vara en obeskrivbar plåga, och då befann jag mig fortfarande 2 km hemifrån. Tog mig hem på stapplande ben och mådde skräp, förmodligen mest för att jag inte hade haft med mig något att dricka. Ett par rejäla glas chokladmjölk och resorb och en timmes vila i sängen senare så kändes det ändå rätt OK. 20 km så tidigt på säsongen har jag aldrig grejat förut.