Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Låter som att det är ett "måste" att uppgradera sig alltså! Försökte övertyga maken om att han behöver en gps-klocka och att han kan få min gamla 610 när jag köper en 620. Gick så där, men skam den som ger sig, haha!
Jag kör 5:2 och trivs bra med det, men idag känner jag mig trött och urlakad. Ingen löpning idag - så det är skönt att kunna skylla lite på makens Parisresa! Annars brukar jag kunna köra ett 6 km-pass i alla fall, trots fasta, men idag finns det ingen ork alls!
Ska skjutsa en son till innebandy om ett tag, men de två yngre är hemma själva den stunden och jag gillar inte det kvällstid när de ska lägga sig, så jag kör bil fram och tillbaka. Latmasken vrider sig av vällust, men han ska inte få bo kvar i den här kroppen!
Inget löp här heller. Vaknade med frossa i natt och steg upp med 38,0 i temp. Igen.
Låter som att det är ett "måste" att uppgradera sig alltså! Försökte övertyga maken om att han behöver en gps-klocka och att han kan få min gamla 610 när jag köper en 620. Gick så där, men skam den som ger sig, haha!
Jag kör 5:2 och trivs bra med det, men idag känner jag mig trött och urlakad. Ingen löpning idag - så det är skönt att kunna skylla lite på makens Parisresa! Annars brukar jag kunna köra ett 6 km-pass i alla fall, trots fasta, men idag finns det ingen ork alls!
Ska skjutsa en son till innebandy om ett tag, men de två yngre är hemma själva den stunden och jag gillar inte det kvällstid när de ska lägga sig, så jag kör bil fram och tillbaka. Latmasken vrider sig av vällust, men han ska inte få bo kvar i den här kroppen!
Du är så strong, Zezzan!
Jag har viktväktat förr. Först sambokilon i 24-årsåldern, sen efter barn nr 2 när jag inte kunde komma i form fort nog. Nu var jag inte överviktig, men hade några trivselkilon som jag inte alls trivdes med! Funderade på VV igen, men jag tycker faktiskt att pointsen är onödigt krångliga och fåniga, så jag började räkna kcal istället - same, same! Och så läste jag Mosleys bok om 5:2 och så körde jag igång med det för snart ett år sedan. Nådde smärtgränsen för hur lite jag vill väga i somras och sen körde jag 6:1 ett tag. Nu efter vintern och vår All inclusive på Tenerife var det ett par kg som bet sig fast och det har varit ett par riktigt sega rackare - men nu så!
Jag mår bra av 5:2 och brukar bli väldigt energisk (och så får man ju så oerhört mycket tid över till annat när man slipper äta!) och har inte varit sjuk sen jag började. Det är häftigt! Idag vete 17. Kan ju vara ngt annat i kroppen som spökar, men idag var jag bara TOM!
Blir en tidig kväll - jag lägger mig på laddning och hoppas på fint löparväder imorgon em! Och så måste jag klura på hur jag ska motivera att köpa mig en 620 förstås!
Jag är inte heller snabb, men ganska tjurig och envis! Maken kom hem ett dygn försenad från Paris och har nu åkt på innebandycup med 10-åringen. Jag och de två yngsta ska klara av dansuppvisning, kalas och simskola. Och så vill ju jag springa lite... Det blev 7 km nu på fm - fanns inte tid till mer och kanske var det lika bra, för jag känner av muskelbristningen i låret. Inte jätteilla, men det känns.
Här blev det intervaller imorse. 2km uppjogg. 4a st 2.5minutare och 1km nerjogg. Det var väldigt gott med frukost när jag kom in efter löpningen ![]()
Jag trodde inte att jag gillade intervaller, men det gör jag! Nu får jag väl vänta till muskelbristningen ger sig, men jag gillar korta snabba, backar, långa intervaller... Då känns det ju som att det finns lite fart i tanten, haha!
15,75 km i behaglig fart, önskar bara att jag inte hade sån motvind jämt :/
Jag har fortfarande feber. Morr.