• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Läskande

Det gör jätteont. Smörjt och satt på en hård strumpa. Låter väldigt likt länken Michael skickade :(

Jag har tränat 3v på raken (inget skäll nu) så jag antar den är sliten .

Och man inser att man inte är elittränad längre :P

• Waimea
    Michael 310 skrev 2015-04-10 10:10:04 följande:

Haha satt och gick igenom träningspassen från jobbet och hittade ett lite speciellt på pulsklockan. ca 10000 höjdmeter och 850 km , 2timme och 35 min :p 

måste ha gått igång i väskan:p

Haha, vilken km-tid du måste ha fått. Jag sprang fem km på en Finlandsfärja en gång och fick en km-tid på 2.37 min/km. Visade för min kompis På Lidingöloppsstarten dagen efter, först bleknade hon och trodde hon skulle bli frånsprungen, sen fattade hon orimligheten i det. tävlingsdjävulen går aldrig ur.

Michael, vad har du för PB på 'de vanliga' distanserna?
  • Läskande
    Duckan skrev 2015-04-11 14:02:05 följande:

Idag åkte tischan fram och benen trampade på i 19,1 km.

Härligt! Fantastiskt väder!

Har funderat på cykling .. Skonsamt. Här i stan har de ofta träning i grupp med tex Team Sportia. De verkar ha så kul!
  • Michael 310
    Waimea skrev 2015-04-11 22:04:09 följande:

Haha, vilken km-tid du måste ha fått. Jag sprang fem km på en Finlandsfärja en gång och fick en km-tid på 2.37 min/km. Visade för min kompis På Lidingöloppsstarten dagen efter, först bleknade hon och trodde hon skulle bli frånsprungen, sen fattade hon orimligheten i det. tävlingsdjävulen går aldrig ur.

Michael, vad har du för PB på 'de vanliga' distanserna?

Hehe jo det var rätt bra kilometertid ;)

Har gjort 17,06 på 5 km och 37 på arvidsjaurs terrängmil, men det känns som en halv evighet sedan (14 år).
  • Jespis

Gjorde en onödig grej efter en skön mil för ett par dagar sedan. Stretchade lite och skulle sen lufsa de sista 200m hem när jag får för mig att jag ska sprinta upp för vår backe till huset. Pang sade det i låret. Husortopeden (maken) konstaterade att det var en lättare muskelbristning och det räknade jag ut själv också. F-n! Igår gick jag en rask mil med min svägerska som var på besök och det kändes lite, men inte så farligt. Nu har jag just gjort ett superlugnt 6km-pass och det känns faktiskt hyfsat. Inga backar och inga intervaller på ett tag så ska det nog ge sig, men fasiken så onödigt det känns!

• Läskande

Usch! Så irriterande! Hoppas det blir bra snart!

När jag berättade för min mor att jag hade muskelbristning i vaden sa hon "det är åldern!" Gulp :)

• Michael 310

Sitter på arlanda och snörvlar :/ hade hoppats på en vecka med bra möjligheter att springa backpass i tönnsberg. Men sonen och hans elaka dagisförkylning verkar vilja annorlunda :/

• Duckan

Läskande, jag vet inte hur gammal du är men sedan klockan slog 40 för mig i december  har diverse åkommor smugit sig på. Lite ont här och där, mer sjukdomar allmänt och så. Hahaha, hemskt

Michael 310 snyt dig och krya på dig!

Svar på tråden Löpartråden 13