• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Läskande

Jag renoverar hus..dag 2. Jag får väl springa igen om 1år eller nåt :P

Nåja.. Blir ju crosstrainern på gymet på måndag igen. Min muskelbristning är inte bra.

Jag gillar också intervaller! Fart! :D

• Zezzan

Jag håller som ni vet på att arbeta mig sakta men säkert tillbaka. Idag slog jag längdrekord. Ökar distans sakta sakta. Förra veckan var veckans längsta pass 6km. Idag sprang jag "hela " 7km Tänk att man kan bli lycklig för så lite hihi

• Michael 310

11 slöa kilometer i solen idag, undrar om det är rester av förkylningen eller allt polen som gör att kroppen känns som bly. Imorn kommer min efterlängtade thule urban glide så då blir det att ta med lillbusen ut :)

• Duckan

9 km som fick mig att känna mug som en kol-patient. Det gick fruktansvärt trögt.

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-04-22 19:31:36 följande:

9 km som fick mig att känna mug som en kol-patient. Det gick fruktansvärt trögt.

Usch då låter inte bra :( men skönt och höra att man inte är den enda som sliter just nu  ;)
  • Jespis

Gick hem lite tidigare från jobbet idag och hann sova en halvtimme innan jag skulle hämta barnen. Kände mig totalt urlakad och hade begynnande huvudvärk. Efter tupplur och promenad för att hämta hem busarna kändes det lite bättre, så jag sprang lite mer än 10 km. Lite småsegt de första 3-4 km, men sen var det ungefär som vanligt och jag var så glad att jag tog mig ut! Nu regnar det och är allmänt deppigt väder, men det vänder förhoppningsvis till imorgon!

Har aldrig sprungit ett Vårrus tidigare, mest för att jag inte ser vitsen med att springa 5 km - det gör jag ju otränad, liksom. Visst skulle jag kunna jaga tider, men jag vill ha långsiktiga träningsmål för att jag ska tvingas skärpa till mig - så då är 5 km i minsta laget. Men nu blev jag tillfrågad av en mamma i äldste sonens klass om jag vill ingå i ett lag med henne och några till. Socialt och trevligt, så det gör jag ju så klart! Vet inte om jag ska lufsa i K:s takt (hon är nybörjare), vilket skulle vara helt OK, eller om jag ska satsa på en bra tid (för att vara jag, snigel/sengångare som jag är...). Vi får se! 

Svar på tråden Löpartråden 13