• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

En fråga som kanske någon har svar på här. När jag körde i söndags så fick jag som en svidande känsla i vaderna mot slutet, nästan som att musklerna (ja. det lilla som finns i mina sparv-ben) var för korta. Är det begynnande kramp? Vätskebrist? Bara otränad helt enkelt? Någon som känner igen känslan?

• Zezzan
    Duckan skrev 2015-05-06 20:55:25 följande:

Hurra! Nu går det undan Zezzan!

Ja men OJ vad trött jag var i benen igårkväll + en blåsa under ena foten. Men det är en vanesak. bara att köra på
  • PerG
    Duckan skrev 2015-05-05 09:10:19 följande:

En fråga som kanske någon har svar på här. När jag körde i söndags så fick jag som en svidande känsla i vaderna mot slutet, nästan som att musklerna (ja. det lilla som finns i mina sparv-ben) var för korta. Är det begynnande kramp? Vätskebrist? Bara otränad helt enkelt? Någon som känner igen känslan?

Vet inte om det är samma, men i början när jag sprang marathon så fick jag liknande känsla efter 28-30km nånstans (nånstans efter Djurgården på Stockholm Marathon). Du kanske gick ut i för hårt tempo? Jag har själv väldigt lätt att göra det och man måste nästan hålla koll på GPS-klockan för att inte rusa på i början när kroppen känns lätt och stark...  

Eller så kanske du inte fick i dig tillträckligt med energi under tiden du sprang? På såna sträckor behöver i alla fall jag fylla på med energi eftersom den man stoppat i sig innan man gett sig iväg är förbränd då.. 

Är det Stockholm Marathon du tänkt springa? 
  • Duckan

Jag fyllde inte på med någonting, som vanligt Per G. Börjar ana att det är där felet ligger.  Nån vidare fart höll jag dock inte, snittade 6,19 per km.
    Min mage har inte varit sig lik sen dess. Småkramper och svullen. Den hamnade i olag tror jag.

Det är Stockholm Maraton ja, blev anmäld av käre maken. Hepp.

• Duckan

Betyder det tror du PerG, att med energi och vätska kan jag ta mig i mål? Jag är mycket tveksam själv.

• Zezzan

Imorgon ska jag springa lopp. Eller jag blev headhuntad till ett stafettlag då de saknade personer att springa några distanser. Min distans är den nästlängsta med sina 2.3km. De andra i mitt lag brukar tydligen inte springa och knappt träna. så vi kommer nog inte komma så bra. Men kul att vara med iallafall  

Svar på tråden Löpartråden 13