Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ett som du har provsprungit i! ;)... Jag har båda sorter och det viktigaste för mig är att det inte går upp i armhålan. Sprang med ett sådant på marathon som jag inte sorungit i innan och fick blodsutgjutelse i armhålorna
Följdfråga då, tajt linne eller löst sittande linne?
Nerver, nerver..
Som att jag skulle ha tänkt på sånt innan. Sämsta förberedelserna nånsin.
Får fundera under veckan som kommer. Har lite olika alternativ att fundera över.
Men, jag hoppas som sagt på 13 grader och molnigt med nån liten skur.
Någon som springer Göteborgsvarvet i morgon? Själv är jag inte med i år (heller) men ska ta mig tusan få tummen ur snart och anmäla mig
Inget Götlaborg här, men väl 11,7 km i eftermiddagssol idag.
Hej hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här hos er.. Jag är ingen van löpare, jag gjorde ett halvhjärtat försök förra sommaren men det försvann så fort hösten kom. Nu började jag träna igen i januari med löpning blandat med typ tabata pass på gymmet. Har sen mars/april sprungit 3-4 dagar i veckan o håller ett tempo på ca 7 min per km. Det längsta jag sprungit är 5 km.
Jag känner nu att jag inte kommer nånstans! Jag har klarat fem km EN gång för ett par veckor sen men efter det har jag klarat va 3 km innan jag måste gå. Vad gör jag för fel?? Jag hade som mål att springa 1 mil i juni men det kan jag säga känns ganska omöjligt just nu..
Välkommen FavvoJonna!
Jag tror att du ska bortse från sträckan och i stället gå på tiden. Ha ex som målsättning att vara ute i en timme, gå och spring om vartannat och gå mer och mer över till att springa.
Följer du något träningsprogram? Det kan kännas lättare att någon annan bestämt hur man ska träna.
Igår motvillig 5km-lufs med tunga ben. Idag 13 km i allt från sol till småspiksregn - men hyfsat lätta ben. Det här med dagsform är knepiga grejer! Nu blir det lördagsgodis med de två yngsta!
Tack!
I somras följde jag ett program på telefonen som hette r2k eller nått liknande. Den sa till mig när jag skulle gå o när jag skulle springa o ökade för varje vecka. Men nu kör jag bara på att springa så mycket som möjligt av en sträcka som jag kan. Men det är så jäkla tungt! Jag är 160 lång o 57 tung så jag har ju inte nån övervikt att bära på heller men jag känner lixom aldrig att det blir lättare. Är anmäld till tjurruset i sept så jag har ett mål att träna till iaf. Så lätt att tappa motivationen bara när man trots ganska intensiv träning ändå inte känner att det börjar bli lättare.
suck. försöka löpträna någorlunda regelbndet och seriöst och ha små barn som nyss börjat på förskola verkar vara en omöjlighet. förkylningar, halsont och div andra åkommor avlöser varandra här hemma :/
Tack!
I somras följde jag ett program på telefonen som hette r2k eller nått liknande. Den sa till mig när jag skulle gå o när jag skulle springa o ökade för varje vecka. Men nu kör jag bara på att springa så mycket som möjligt av en sträcka som jag kan. Men det är så jäkla tungt! Jag är 160 lång o 57 tung så jag har ju inte nån övervikt att bära på heller men jag känner lixom aldrig att det blir lättare. Är anmäld till tjurruset i sept så jag har ett mål att träna till iaf. Så lätt att tappa motivationen bara när man trots ganska intensiv träning ändå inte känner att det börjar bli lättare.