• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Jespis skrev 2015-05-21 21:12:40 följande:

Nej, avskyr att idrotta med glasögon. De du testade och visade på instagram och i bloggen var dock coola. Gillar prylar och kände efter om jag måste ha ett par, men nej. Haha! Men de var snygga på dig, så DU måste nog, Zezzan!

Hihi perfekt. Jag känner nämligen hur mitt HAbegär har väckts  

Just nu har jag två par Oakley som ligger nere på köksbänken. Grannen är optiker och tog hem från jobbet så jag fick testa. De jag testade förra veckan var så sjukt sköna. Jag har varit emot att springa med glasögon hela tiden. Men nu när jag testat är jag såld. Tror jag. Det blev kanske lite varmt bakom men oj vad skönt det var att få skydd för ögonen. 

Visst måste jag väll bara köpa dessa?

• Zezzan

Välkommen favvojonna.
    Har du testat att sänka temot och springa långsammare. Då brukar man orka längre. Intervall träning är super bra för att få upp flåset och hastigheten. 

• Zezzan
    Jespis skrev 2015-05-24 09:26:59 följande:

Klart du ska ha dem Zezzan! Haha!

Man kan alltid lita på dig  
    Ska bara övertala maken att jag förmodligen inte kommer att överleva om jag inte får köpa dem  
  • Jespis

Själv försöker jag lura i min man att han ska ta över min Garmin 610, så jag kan köpa en 620. Han vägrar låna den, troligen rädd att bli frälst! Fniss!

• Jespis

Vilodag idag. Och fastedag. Tog på mig träningsskor och satte lurarna i öronen, men kom på att jag skulle passera utanför en kompis, så jag sms:ade att hon hade 10 min på sig om hon ville ansluta, sen knatade vi på och babblade. 2h promenad blev det. Mätte inte sträckan, men det blir ju en del. Skönt för både kropp och knopp!

Imorgon är det dags för intervaller (12x200m) och jag är lite småskraj för att väcka muskelbristningen i låret igen...

• FavvoJonna

Tack för lite tips! Ja jag har provat o jogga långsamt typ 7.20 min per km o det går ju såklart bättre än när jag har högt tempo, men ändå inte mer än runt 3-4 km..

Så intervall träning it is! Hur ska en nybörjare som jag lägga upp det? Typ..?

• Jespis

Blir nog vilodag idag. Känner mig allmänt sliten och då är det väl bra att lyssna. Blä!

• Duckan

Jag är också lite sliten både av kort natt och löp.
    En sista runda ska till innan lördag, men vet inte om idag eller imorgon är bästa dagen för det

• Duckan

FavvoJonna för mig tog det tid att orka 5km. Jag har inga andra tips än att nöta på. Öka lite för varje gång.

Jag är också anmäld till Tjurruset. Är inte orolig för konditionen utan mer för geggan och vattnet.

Svar på tråden Löpartråden 13