Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Skönt att första passet är gjort! Heja dig!
Kan tyvärr inte hjälpa dig med de dör utslagen, men det är väl inte omöjligt att de beror på värme och/eller friktion. Prova med en annan träningströja nästa gång!
Jag gjorde femte löppasset på en vecka igår. 5 km för att få långpasset ur benen. Idag känner jag mig fräsch i kroppen igen. Vilodag idag, sen är det "bara" tre pass denna vecka.
6 km teränglöpning med lillgrabben i vagn, fy F vad det är tungt! Målet var 36 min vi klarade det på 32. Kör tillsammans med en kompis hans program för 10 km under 50 minuter. Ska bli kul att se hur vi klarar det, 9 veckor kvar ;)
Suck.. Pga privata omständigheter som jag själv orsakat så har träningen legat lågt ett tag.. Två medellånga pass senaste tiden och nu är det bara strax över 3 veckor kvar tills jag ska springa 50k fjällmara... Vanvettigt egentligen men jag har nog lite för hårt pannben för att ge upp i förväg.. ;)
Jag tror du klarar det PerG!
Ja, alla mål om tid eller att det ska kännas gött är helt borta.. Det blir bara att kriga och ta mig från start till mål på ett eller annat sätt! ;)
Lyckades springa en terrängmara i våras med ungefär samma förutsättningar men samtidigt är detta sjukt mycket värre lopp...
Men jag är obotlig optimist med hårt pannben! ;)
Jag tror du klarar det PerG!
Hade mitt andra pass idag, underligt nog var det tvärt om idag, det gick lätt i början och blev tyngre mot slutet, men lättare än sist. Tror jag inbillar mig, borde väl inte se framsteg efter bara en gång så? Haha.
Längtar verkligen tills jag kan springa "på riktigt" :)
De där kliande röda utslagen får jag nog leva med, verkar som att de uppkommer där kläder sitter åt (bh-bandet, byxlinningen, klockan på armen), tror att jag fick större utslag på armarna i måndags eftersom jag höll upp dem så att det blev hud mot hud + att de trycktes mot bröstkorgen.
Körde 3 minuters intervaller igår 4,30 fart. Vart totalt lite över 5 km.
De där kliande röda utslagen får jag nog leva med, verkar som att de uppkommer där kläder sitter åt (bh-bandet, byxlinningen, klockan på armen), tror att jag fick större utslag på armarna i måndags eftersom jag höll upp dem så att det blev hud mot hud + att de trycktes mot bröstkorgen.