• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Äsch, länken funkade inte... Gilla Stockholm Halvmarathon på Facebook så kommer ni åt deras adventskalender för 19 dec!

• Jespis

Har förresten köpt en fantastisk julklapp till mig själv: Garmin Forerunner 235. Färgskärm, pulsmätare på handleden, stegräknare och aviseringar (kalenderaktiviteter och samtal/sms när man parat ihop den med sin smartphone). Hur underbart?! (Man kan inte svara på sms el samtal, men man får ju en hint om hur viktigt det kan vara!)

• Jespis

God Jul! Hoppas ni har det riktigt härligt! Ska väcka min svägerska om ett tag, så jag får sällskap på löprundan så här på julaftons morgon!

• Duckan

God Jul!

Gjorde 7 km igår. Händer inte mycket här inte. Snart Dubai i 10 dagar. Får ta tag i mig själv efter 10 jan.

• Jespis

10 km igår morse i fantastiskt soligt väder. Inte en snöflinga och långt ifrån vinterlikt, men alldeles, alldeles underbart!

Jag känner av ena vaden, den jag drog sönder under ett gympapass i höstas. Jag kan inte säga att det gör ont, men den känns. Fortsätter träna på Friskis och försöker tänka på att träna allsidigt - och så ska jag testa att lägga in ett löppass per vecka. Känner mig ganska stark och uthållig!

• Jespis

Skulle ha vilodag idag, men vaknade kl 4 med huvudvärken from hell. Tog piller, somnade om till kl 9 - men vaknade med huvudvärk. Nya piller, men de hjälpte inte heller. Stack ut och joggade för att se om jag kunde springa bort det onda - funkar ibland.

Efter 5,5 km fick jag i alla fall lite annat att tänka på - sprang mellan två män i 60-årsåldern som promenerade vid sjön och den ene försökte sparka undan fötterna för mig. Jag sade väl ungefär "vad håller du på med?!" och då jagade han efter mig. Jag sprang och skrek och skrek och sprang - och ringde sen polisen. Följde efter dem på håll tills polisen kom och tog över. Nu har jag nog inte huvudvärk längre - men hjärtklappning!

• Jespis

Huserar visst ensam här för närvarande?! Jag har ju fått mig en minnesbeta och måste se till att träna lite mer allsidigt för att inte bli skadad igen. Är helt säker på att det inte är vaderna som är problemet... Har gått på olika Friskis-pass och häromdagen klev jag ut ur min comfort zone och gick på ett HIT-pass (high intensity training tror jag). Är helt ovan vid att använda redskap, men det var rätt så kul. Och upptäckte förstås nya muskler - aj så ont jag har idag! Och, när jag ändå klivit ur min comfort zone så bokade jag ett instruktionspass i gymet. Hjälp! Men, jag måste vara rädd om hela kroppen för att kunna springa. Wish me luck!

• Läskande

Men jösses! Vilka galningar !
    Själv sprang jag 7km ute igår , väldigt skönt! Men det var inte många ute. Jag måste också träna lite annat på gymmet, eftersom jag lätt får ont i benhinnorna. Men det roligaste är att springa! :)

Svar på tråden Löpartråden 13