Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag springer inte ute just nu och det beror inte på galna gubbar utan på att vi har -23 grader ute. Burr!
Nu är det -14 här, så idag blev det ingen tur . -5 till -6 funkar för mina lungor :)
Jag klarar -15 utan att luftrören protesterar, men ungefär där går min gräns. -23 är inte behagligt ens för promenad!
Idag har jag haft min riktiga gym-premiär. Kändes helt ok och jag vågar nog göra om det, haha! Ville avsluta på löpband, men då var det kö och jag tog crosstrainer i stället. Jobbigt det också, men på ett annat sätt. Blev 15 min där och sedan 10 min på bandet. Svettigt i alla fall!
Hehe! Jag gillar gymmet :)
Idag blev det crosstrainer, körde något program, där man ibland byter håll och kör bakåt och ibland bara armar. Lite roligare med omväxling :)
Sedan var jag tvungen att köra lite på bandet ,10*20 sec ,10sec vila emellan. :)
17 dagar utan ett enda steg. Blir trögt att komma igen efter semestern.
Välkommen hem, Duckan!
Du är snart igång igen!
Idag har det blivit längdskidåkning :)
Tackar!! Måste köra igång direkt nu, hehe..
Fortfarande för kallt för att springa ute - och jag börjar gilla gymet! Det trodde jag inte... Maken och 11-årige sonen spelar innebandy 20 mil bort och kommer hem sent. 7-åringen och 9-åringen myste i varsitt soffhörn - så jag knatade iväg till gymet. Så skönt att ha Friskis 10 min promenad bort! Värmde upp på Crosstrainern och körde sen mina övningar. Kändes toppen! Avslutade med en halvtimme på löpbandet och stretchade sedan länge och väl! Så skönt!
När ni springer på bandet - vilken hastighet kör ni på då? Vilken lutning? Det blir ju så himla svettigt så fort! På Crosstrainern finns en fläkt - den saknar jag på löpbandet!
Så jädra varmt inne på Sats att jag blir galen!
Ingen lutning alls och dålig fart också. Bandet är inte min vän.