• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Wiem

Ni som har Nordic Wellness där ni bor, har ni provat deras löparpass?
    Hur funkade dom? Var det bra?

• Duckan

Jo tack, maraton var en kall och blöt historia Chianti som jag sent ska glömma.

Jag har ingen jacka och undviker det värsta regnet. Haft tir med att det sällan regnar på mina löpturer.

• Wiem

Sprang på löpbandet häromdan, 4 km och la på 1% lutning som det tipsades om längre upp här i tråden. Men vad trist det är att springa utan att komma framåt och bara stirra på en skärm... Dessutom blir jag alldeles yr när jag går av löpbandet och vinglar fram som om jag vore stadigt onykter :o

• Duckan

Jag har provat bandet 3 ggr nu i höst och jag är noll sugen på det. Går på GRIT Cardio-pass och försöker springa ute när det funkar.

• Jespis

Hur har ni det med löpningen? Mina vader verkar inte helt ok ännu, men jag längtar efter att springa! Går på Friskis med sonens fotbollslag (intervall flex) och ett eller ett par pass till per vecka. På onsdagar, när jag är ledig, går jag på ett 45 min lunchpass. Jag och ett gäng pensionärer - hur sköna som helst! Inga hopp att tala om, vilket passar mig bra just nu. Pensionärerna tyckte att jag skulle hänga med och äta lunch, men jag ställde mig på löpbandet i 30 min i stället - så blev det lagom att hämta 7-åringen på fritids sedan. Kändes bra i vaderna, så jag ska försöka göra det till en vana!

Ni som springer på band - vilka inställningar gör ni? Läste att man gärna ska lägga på 1-1,5% lutning för att efterlikna utelöpning. Hur gör ni?

Idag fick vi lite snö, men annars har vi mest is...

• Duckan

Ganska trögt här Jespis. Många födelsedagar och julbord i vägen

Kört GRIT 1-2 ggr i veckan och ett löp, 6-8 km.

Anmäld till marathon 2016 så det är bara att sätta igång!!

• Jespis

Idag är det halva priset på anmälningar till Sthlm Halvmarathon. Innan jag hann tänka efter hade jag anmält både mig och maken, haha! Någon mer som tar chansen?

Svar på tråden Löpartråden 13