• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Fy!
    Här var det ju bara en våldsam knäppgök - inget våldtäktsförsök. Ja, bara... Men ni fattar! Jag blir så arg och ledsen över att min trygghetsbubbla slogs sönder. Jag är annars aldrig rädd när jag är ute - men nu är jag ju det...

• Duckan

Men Jespis!! Det där inlägget har jag missat helt!! Fruktansvärt!!
    Jag som är rädd av mig springer verkligen bara på ställen och tider där det är mycket folk i farten.
    Har en kompis som springer i skogen sent på kvällarna med musik i öronen. Hon är inte rädd, men jag blir lite irro på  henne. Dumt att ta risken säger jag.

Fredag och det betyder GRIT för mig.

• Jespis

Ville gå på Friskispass, men logistiken stämde inte. Snörade i stället på mig mina Ice Bugs och sprang 10 km. Fantastiskt vackert och helt underbart trots -17. Lycka!

• Läskande

Sprang ute idag, men tyckte fötterna domnade av kylan ! För att inte tala om lungorna , så det blev inte så långt! Imorgon tar jag gymmet :)

• Jespis

Var på gymmet i 2h idag. Det tar tid att köra igenom hela kroppen och springa på bandet - men så skönt! Stretchade i ca 20 min också - ljuvligt!

• Duckan

7 km på bandet idag. Hade för avsikt att köra längre, men min trasslande mage sa nej.

Ute imorgon medan dottern har träning. Hinner med 8 km då.

• Jespis

Jag var på Intervall Flex på Friskis. 30 min puls och 30 min stretch - helt underbart jobbigt! Jobbar alldeles för mycket den här veckan, så jag vet inte riktigt hur mycket mer det blir före helgen...

• Duckan

Körde milen idag, inne i stan. Många små backar, folk i farten och rödljus, men kroppen kändes okej i alla fall.

• Jespis

Här blev det 30 min på Crosstrainern idag, när de två yngsta gick och lade sig och maken tränade 11-åringens innebandylag. Bättre än inget, men booooring! Fast, jag lyssnar på Ensam på Mars (The Martian) och den är SÅ bra!

• Jespis

Hade en skitdag (skitvecka) och hade behövt en löptur idag. Tänkte passa på medan sonen var på futsal-träning, men -17 ute... Tog en rask promenad i stället och det är ju inte lika tillfredsställande...

Svar på tråden Löpartråden 13