Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
6,7km ute idag:) lite mycket snö men skönt!
Mellan 10-12,9 i hastighet på bandet . 1-2% lutning. Kör jag mina tabata intervaller har jag mellan 13,5-14,5.
Och här finns fläkt på löpbande.
Idag blev det rodd.. Hur tråkigt ! :) Men jag måste avlasta benen lite.
Vi har fått hur mycket snö som helst och jag skulle på kurs 45 min promenad hemifrån - och bilen är på service. Promenerade dit och hem, hämtade dottern på fritids ned snowracer - tills snöret gick av och jag fick bära den. Ibland går det bra...
Lite snöskottning på det och jag har gjort över 15000 steg redan före dagens träning - Intervall Flex på Friskis. Bra dag ändå!
Nu så, nu är det gjort! 7,5 km i -5 grader. Var lite dåligt klädd och blev kall.
Nästan inte värt att nämna, men idag blev det 4 km på bandet. Sen var jag tvungen att stressa hem och ta över vab:en hemma. GRIT imorgon om det löser sig på jobbet.
Fortfarande för kallt för att springa ute - och jag börjar gilla gymet! Det trodde jag inte... Maken och 11-årige sonen spelar innebandy 20 mil bort och kommer hem sent. 7-åringen och 9-åringen myste i varsitt soffhörn - så jag knatade iväg till gymet. Så skönt att ha Friskis 10 min promenad bort! Värmde upp på Crosstrainern och körde sen mina övningar. Kändes toppen! Avslutade med en halvtimme på löpbandet och stretchade sedan länge och väl! Så skönt!
När ni springer på bandet - vilken hastighet kör ni på då? Vilken lutning? Det blir ju så himla svettigt så fort! På Crosstrainern finns en fläkt - den saknar jag på löpbandet!
Skulle ha vilodag idag, men vaknade kl 4 med huvudvärken from hell. Tog piller, somnade om till kl 9 - men vaknade med huvudvärk. Nya piller, men de hjälpte inte heller. Stack ut och joggade för att se om jag kunde springa bort det onda - funkar ibland.
Efter 5,5 km fick jag i alla fall lite annat att tänka på - sprang mellan två män i 60-årsåldern som promenerade vid sjön och den ene försökte sparka undan fötterna för mig. Jag sade väl ungefär "vad håller du på med?!" och då jagade han efter mig. Jag sprang och skrek och skrek och sprang - och ringde sen polisen. Följde efter dem på håll tills polisen kom och tog över. Nu har jag nog inte huvudvärk längre - men hjärtklappning!

En bekant hittade en chockad överfallen löparkvinna in spåret och fick ringa polisen bara för nån vecka sen (strandrunda utanför Ängelholm).