• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • nernu

Jag har inte lyft ett finger under hela mitt liv och nu har jag börjat springa! Helt ofattbart... Jag började med att gå 5 minuter, springa 2, gå fem, springa 2. Går fortfarande lite men mycket kortare stunder. Nu funderar jag på att köra ett träningsprogram i runkeeper. De verkar fokusera mycket på intervaller. Eftersom jag inte kan något själv så undrar jag om någon vet ifall runkeepers träningsprogram är bra?

• Duckan

nernu, jag har inte provat detta program, men det är säkert bra. Prova i alla fall. Annars finns det ju information lite var stans på nätet om lika intervaller.

Jag var som du, hade inte rört på mig sen gympan -93. Det var tufft att komma igång, men det blir lite lättare. Lite.

• nernu

Jag provar :) Bäst att jag ger mig ut fort innan det börjar regna igen!

• Wiem
    nernu skrev 2016-04-15 13:01:25 följande:

Jag har inte lyft ett finger under hela mitt liv och nu har jag börjat springa! Helt ofattbart... Jag började med att gå 5 minuter, springa 2, gå fem, springa 2. Går fortfarande lite men mycket kortare stunder. Nu funderar jag på att köra ett träningsprogram i runkeeper. De verkar fokusera mycket på intervaller. Eftersom jag inte kan något själv så undrar jag om någon vet ifall runkeepers träningsprogram är bra?

Jag började också så, fast jag använde mig av en app som heter 10K (finns en C25K också) Ett 16-veckors träningsprogram som där man efter den tiden ska klara springa 10 km ????
    Jag följde programmet i 8 v till 5 km sen kom jag av mig (det blev vinter) men nu har jag börjat igen, sprungit 5 km några ggr o tänkte hoppa in på dag 1 vecka 9 o springa mot 10 km!
    Om jag inte minns fel så var det i den här tråden jag fick tips om de apparna, och jag tycker de är bra!
  • Blicka

Jag har c25k o tycker den verkar bra! Blev ju sjuk en vecka in i träningen så nu har jag haft en veckas uppehåll. Jag hoppas på att kunna springa igen nästa vecka.

• nernu

Nu har jag anmält mig till ett 5k-lopp. Helt idiotiskt. Har tre veckor på mig. Fick tipset att köpa jessica almenäs bok så det ska jag göra imorgon.

• Duckan

Jag ska nog testa 10k-appen när jag är igång igen. Noll flås kvar känns det som.

• Wiem

Det skulle inte vara en massa ???? I mitt inlägg ovan, vet inte var de kom ifrån!

• Wiem
    Duckan skrev 2016-04-16 20:34:54 följande:

Jag ska nog testa 10k-appen när jag är igång igen. Noll flås kvar känns det som.

Gör det! Jag tycker det är en jättebra app, jag som gärna lyssnar lite för mkt på min "neej vad jobbigt det är jag måste stanna"-sida har blivit sporrad att springa på, och det bästa är väl att man kommer igång på ett lugnt sätt, man rusar inte ut o springer som en galning och tycker att det är fruktansvärt utan det blir mer lagom och man blir liksom inte avskräckt :)
Svar på tråden Löpartråden 13