• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Wiem

Nån som provat Zombies run på tal om appar?

• straight arrow

Töade upp efter vintern för några veckor sen och stapplade ut på två km i snigeltempo, tre km nästa gång, sen fyra... nu uppe i fem km fast jag får gå i värsta uppförbacken på väg hem.  

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • Duckan

Jag provade några hundra meter på bandet idag och det finns hopp, men nig inget hopp om lopp på länge.

• Jespis

Wiem, jag testade ett par ggr. Det var dock efter halvmaran i fjol och jag fick ju min gubbvad sen, så jag sprang inte mer på ett bra tag. Ganska kul idé hur som helst!

• Jespis

Har varit på tjejhelg i Sthlm med ett gäng mammor jag lärt känna här på fl (vi har hängt ihop i ca 8 år, setts 4 ggr) och kom hem vid 20-tiden. Efter en halv dag på tog var det ljuvligt att snöra på sig skorna och jogga 6 km. Imorgon är det löparkursen igen - fartlek...

• Wiem
    Jespis skrev 2016-04-17 17:35:47 följande:

Wiem, jag testade ett par ggr. Det var dock efter halvmaran i fjol och jag fick ju min gubbvad sen, så jag sprang inte mer på ett bra tag. Ganska kul idé hur som helst!

Kul, ska nog testa den då! Fast jag som är lite mörkrädd o allmänt feg...kanske tycker den är för läskig...
    Vad är det för löparkurs du går, Jespis?
  • Jespis

Vi kommunanställda erbjöds gå 10 lektioner för Lena Gavelin, som numera har eget företag och coachar löpare. Kostar 200 kr, så rejält subventionerat - schysst friskvårdssatsning!

I måndags var det fartlek/fartökningar och riktigt, riktigt kul!

Idag är det onsdag och jag tillbringade över 2h på gymet på morgonen - så härligt! Träffade en pappa till en av mina elever som konstaterade att det är lyxigt med en ledig dag mitt i veckan och att han också ville ha det - du strålar ju! Utbrast han. Haha! Jag njuter verkligen i fulla drag!

• Duckan

Jag var på min Grit Cardio igår och efteråt hoppade jag upp på bandet. Ingen löpning att tala om. Jag bara kände mig fram. Joggade 1 min, gick 1,5 min en stund. Senan vaknade direkt, men inte alls lika illa som tidigare.

• LaFontaine
    Duckan skrev 2016-04-20 15:56:28 följande:

Jag var på min Grit Cardio igår och efteråt hoppade jag upp på bandet. Ingen löpning att tala om. Jag bara kände mig fram. Joggade 1 min, gick 1,5 min en stund. Senan vaknade direkt, men inte alls lika illa som tidigare.

Har du testat att stretcha höftböjaren ordentligt? Det var till slut räddningen för mig.

Själv sprang jag en femma på band igår. Jag vågar inte längre springa utomhus eftersom jag allt för ofta blir akut kissnödig eller får väldigt ont i livmodern och inte kan fortsätta. Då är bandet enklare och tryggare. Och sablar så mycket tråkigare!
  • Duckan

LaFontaine, jag har kollat upp lite stretchövningar som jag kör. Höftböjaren, om det är den när man står mot en vägg, korsar benen och lutar sig så får jag inte till den riktigt.

Kör mycket stretch som tar i sätet.

Svar på tråden Löpartråden 13