Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag har i veckan kört med en 10k-app. Dvs en rejäl mjukstart för nybörjare med uppvärmning och 6 intervaller om 1 minut. Sprungit dessa i joggar-fart och tycker att benet har svarat bra på det.
Tar det fortsatt lugnt med tempo och längre sträckor.
Känner nu att kanske Halvan i september kan vara ett mål. Vi pratar också löst om en resa till Nice i april och springa ett lopp där. Man måste ha mål för att komma framåt!
Tack Blicka!
Bra kört med vagn. Är inte det mycket tyngre? Kan inte föreställa mig att putta en vagn framför mig
Tack Blicka!
Bra kört med vagn. Är inte det mycket tyngre? Kan inte föreställa mig att putta en vagn framför mig
Här snöar det igen, så jag skolkade från löparskolan och stack till Friskis och körde ett Intervall Flex-pass i stället. Illa nog att cykla dit och hem. Hu!
Det här med blåa tår (-naglar), vad beror det på? Är det för att skon är för trång i tån (känns inte så) eller är det för mycket utrymme fram i skon som ger foten för mycket rum att fladdra runt på så tån "far illa"? Eller nåt annat, nån som vet? Tycker att mina skor sitter bra men ändå blir en tå alltid blå och ond. Inte kul :o
Jag har också större storlek i mina löparskor. Om jag någon gång fått ont så är det när jag har lite för långa naglar. (Gud, det låter så äckligt, men vi snackar marginellt längre än vanligt här
)
Blånagel har jag aldrig fått.
Sprang med vagn nu på morgonen men fy vad jobbigt med flåset. Har astma så hoppas det inte är en förkylning på gång nu igen... Fler som springer med astma? Siktar på nästa pass på fredag då utan vagn.
Ingen astma på mig, mer kol i så fall. (Är lite av en tjuvrökare, host harkel)
Ingen astma på mig, mer kol i så fall. (Är lite av en tjuvrökare, host harkel)
Idag började Szalkais träningsprogram för halvmaran. 20 veckor kvar, så hopp finnes!
6 lugna km idag. Har tränat 4 dagar i rad, så jag tänkte först hoppa över dagens löpning, men så var jag så där ursur och morrade åt allt och alla. Ville mest sitta i soffan och äta godis - men där satt mina barn och de får bara godis på lördagar, haha. Solen sken och ute var det 11 grader - vilket kändes som ett under, eftersom vi vaknade till en vit om än ganska blöt värld.
Nu har jag gjort dagens löppass, duschat och krupit upp i soffhörnet. Maken har stuckit ut på sin runda och barnen har lagt sig - så nu har jag ingen att morra åt heller. Och så hittade jag en ask lakrits-läkerol, så livet är lite lättare nu!