Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag är så glad!!! Drog till med 7 km igår och det gjorde inte ont.
Heja Duckan! Skönt! (Glöm nu inte bort dina stretchövningar bara...)
Idag var det tufft familjeschema här. Jag var redo för långpass när jag blev tvungen att köra en av sönerna till andra änden av stan för vänskapsmatch mot ett lag från Dorotea. Så jag fick göra mitt långpass på nya vägar - och det är ju det som är så bra med löpning. Flexibelt och flyttbart liksom. Blev knappa 14 km. 13 var målet, men med 10% ökning per vecka, som ju är vad man sögs klara utan skador, skulle det vara 13,3 ungefär och sen blev det lite bonus på det. Lekte med tanken att göra 14 när det var så nära, men ville stretcha och se slutet på sonens match.
Hittade ett nästan torrt elljusspår där skidåkarna huserat i vinter. Ett redigt kuperat 20 km-spår. Ganska roligt, så jag ska prova att ta mig runt det om någon vecka - nu hade jag ju en tid att passa och fick göra en vändning efter 6,5 km ca.
Jag gjorde mina övningar både före och efter passet samt stretch. Ska vara mycket noga med det.
Löpning går att få till lite varstans. Så himla toppen.
Bra pass Jespis.
Duktiga ni är. Härligt att det går så bra
Här har jag varit sjuk i ca 1 vecka. Nu i kväll satt jag i soffan och grät över att jag blivit så fet efter operationen. Sängliggande och uttråkad i många veckor är ingen bra kombo för äta är ju tidsfördriv.
Hux flux får jag för mig att jag ska springa. Frågar maken om han ska med och det skahan. Det blev 3 min intervaller med1 min gåvila mellan denna gång oxå. Lugnt och stilla ska jag ta det nu. Kändes MYCKET bättre än förra veckan till trots för att jag höll på att spy hamburgaren som jag tröck i mig till middag.
Du kommer igen Zezzan! Kämpa på.
Ja jag är helt med på att detta kommer ta tid. Men nu när jag sitter här lite halvt svettig i soffan så är jag så sjukt peppad att göra detta björnjobb nu. Kan man hoppas klara milen efter sommaren? Eller är milen innan året är slut ett bättre och mer skonsamt mål för min kropp? Vet ju även att det kommer fler operationer under hösten som kommer ge mig träningsförbud igen. MEN de operationerna är inte i närheten av lika omfattande som den jag gjorde nu. Så förhoppningsvis klarar jag av att gå och röra mig efter dem även om jag itne får träna
Jag tror att du snart gör milen igen - du är ju van löpare! Var snäll mot dig själv - du kommer igen! Kram!!
Vad duktiga alla är! Många av er springer i mina ögon jättelångt o att ni dit själv känns omöjligt. Idag var det jättejobbigt på min runda, tröga ben... Sprang som mest fem minuter o det var så jobbigt sista omgången. Fy! Det kan ju bara bli bättre eller?! Orolig att min astma sätter stopp.
Körde intervaller idag. Gsnska lugna, men ändå. Kändes ingenting då heller. Grit på det.
Blicka det blir bättre. Men förstår din känsla. Har samma som dig just nu. Jag orkar mina 3 min intervaller men inte så mycket mer. Men vi får skynda långsamt så kommer det.
Jag körde mina 3 min intervaller idag. Slog till med hela 6 stycken. Eller om jag ska vara helt ärlig så sprang jag hem från jobbet. Det blev 5 stycken 3min intervaller och en sista som blev 2 min för att komma hem till dörren.