• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • KarinIngrid

Tack snälla ni!

ikväll är det dags för Vårruset i stockholm. Får se vad mina trötta ben säger om det :) Blir nog en lugn jogg bara!

• Wiem

Härligt Zezzan att du är igång igen, och skönt att den största av operationerna är avklarad (om jag fattade dig rätt)!

Jag masade mig också runt Gbg-varvet i lördags. Ingen bra tid alls men med de förutsättningarna jag hade är jag supernöjd :)
    Har tränat med 10K-appen och kommit upp till ca 7 km... Så inget långlopp innan här men jag tyckte det kändes helt ok ändå, sista 3-4 km var tunga men jag hade nog inte räknat med annat. Förbättrade min tid med 16 min jämfört med förra året, så nu kan ju bara gissa hur otränad jag var då!
    Lustigt också hur man märker skillnad i hur man återhämtar sig, i år kände jag mig pigg som en lärka på söndagen, förra året var jag halvdöd i en vecka efteråt, hehe! Och för att inte tala om blåsorna jag hade på fötterna förra året... Ojojoj
    I slutet på förra veckan låg sonen inlagd på sjukhus över natten, vilket ju inkluderade även mig så då sov jag max 3 timmar, ingen vidare uppladdning för Varvet det heller. Men som sagt, jag är nöjd! En del av det roliga är att vara en del av folkfesten! Och så blev jag ju sporrad att fortsätta följa 10K-appen och bättra på träningen så att jag kan förbättra tiden med en kvart nästa år också :D

• Scruffy
    Wiem skrev 2016-05-24 19:29:41 följande:

Härligt Zezzan att du är igång igen, och skönt att den största av operationerna är avklarad (om jag fattade dig rätt)!

Jag masade mig också runt Gbg-varvet i lördags. Ingen bra tid alls men med de förutsättningarna jag hade är jag supernöjd :)
    Har tränat med 10K-appen och kommit upp till ca 7 km... Så inget långlopp innan här men jag tyckte det kändes helt ok ändå, sista 3-4 km var tunga men jag hade nog inte räknat med annat. Förbättrade min tid med 16 min jämfört med förra året, så nu kan ju bara gissa hur otränad jag var då!
    Lustigt också hur man märker skillnad i hur man återhämtar sig, i år kände jag mig pigg som en lärka på söndagen, förra året var jag halvdöd i en vecka efteråt, hehe! Och för att inte tala om blåsorna jag hade på fötterna förra året... Ojojoj
    I slutet på förra veckan låg sonen inlagd på sjukhus över natten, vilket ju inkluderade även mig så då sov jag max 3 timmar, ingen vidare uppladdning för Varvet det heller. Men som sagt, jag är nöjd! En del av det roliga är att vara en del av folkfesten! Och så blev jag ju sporrad att fortsätta följa 10K-appen och bättra på träningen så att jag kan förbättra tiden med en kvart nästa år också :D

Nyfiken, vad är det för 10K-app??

Sprang vårruset i måndags och nu ska jag öka träningen till att klara 10k i augusti.
  • Duckan

Du orkade ändå Wiem, det är bra det!

Mina ben är rätt trötta idag av både intervaller och pass, men jag måste köra en kortis på lunchen för att få ihop det. Jag är ju inte stark på bandet, men hoppas masa på 7 km iaf.

• Wiem

Scruffy, sök på 10K i appstore så kommer den upp, 10K Trainer Free och så är det en röd logga.
    Kanonbra tycker jag!
    Finns en som heter C25K också för 5 km

• Zezzan

Wiem stämmer bra det. Denna operation var den absolut värsta. de andra ska (enligt läkaren) vara en walk in the park i jämförelse. Och det hopas jag verkligen han har rätt i
    Bra jobbar med HM.

Idag var löpardag för mig. En jobbig dag igår som resulterade i sömnlös natt + stekande sol idag gjorde att jag droppade mitt intervallsystem och körde naturliga intervaller istället. Sprang det jag orkade och stoppade klockan då jag behövde gå. Skrapade ihop 15 min löpning vilket är samma antal som då jag kör intervallerna så jag är nöjd. Hahah tänk för något år sedan så snörade jag inte ens på mig skorna för 15 min men nu är jag strålande förnöjd. Tiderna ändras minst sagt

• hundtok

Hej alla glada löpare! Jag har precis bestämt mig för att börja löpträna. Har tidigare bara promenerat i rask takt, ofta och långt. Idag var jag ute och sprang för första gången på många år. Kändes härligt även flåset var katastrofdåligt. Har laddat ner c25k och tänkte försöka följa den. Målet är tjurruset i sep. Tror ni det är möjligt?

• Blicka

Fortsatt dålig så ingen löpning :( fått feber idag så jag hoppas verkligen inte jag åkt på lunginflammation igen... Blir ev vårdcentralen imorgon.

Ni som kör på - bra jobbat alla!

• hundtok

Testade idag hur mitt flås är. Klarade 1,25 km utan att stanna och gå. I kuperad terräng. Nu ikväll blir det en lång men lugn promenad och imorgon vila. På tisdag blir det löpning igen.

Svar på tråden Löpartråden 13